نسخه چاپی

ابراز نگرانی رئیس شركت زیمنس از سیاست‌های ترامپ

رئیس شركت زیمنس از سیاست‌های رئیس جمهور آمریكا ابراز نگرانی كرد و نادیده گرفتن دستاوردها در زمینه آزادی و همگرایی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های جدید «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا انتقاد رئیس شرکت آلمانی «زیمنس» را به دنبال داشت.



مدت زمان زیادی از روی کار آمدن ترامپ نمی‌گذرد اما وی در همین فاصله فرامین جنجال‌برانگیزی را امضا کرده که محدودیت در ورود اتباع 7 کشور و ساختن دیوار در مرز با مکزیک از جمله این موارد است. بنابر گزارش نشریه آلمانی «اشپیگل»، «جئو کزر» رئیس شرکت زیمنس به این اقدامات واکنش نشان داد.



کرز گفت: «این اقدام ما را نگران می‌کند و من را شخصا نگران می‌کند چرا که ما صداهایی را می شنویم که تاکنون چنین درکی از این مسایل در این کشور نداشتیم.»



وی افزود: «آمریکا بر مبنای سنت آزادی، جهان باز و همگرایی انسان‌ها از ادیان و کشورهای متفاوت شکل گرفته است البته قابل درک است که مسایل امنیتی در نظر گرفته شود. اما خیلی بد است اگر دستاوردها نادیده گرفته شوند.»



ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از پیروزی از آلمان و شرکت‌های آلمانی انتقاد کرده بود. وی در یکی از گفت‌وگوهای مطبوعاتی شرکت خودروسازی ب.ام.و را تهدید کرد که چنانچه کارخانه خودروسازی را در مکزیک بناکند و بخواهد خودورهای تولیدی را در آمریکا بفروشد باید 35 درصد تعرفه بپردازد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...