نسخه چاپی

سكوت شرم آور كشورهای عربی در برابر اسلام ستیزی ترامپ

به گزارش نما - تسنیم نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در حالی با تصمیم‌های نژاد پرستانه وعده‌های انتخاباتی خود علیه مسلمانان را عملی می‌سازد که سران شورهای عربی در برابر اقدام های او سکوت ننگ باری اختیار کرده‌اند.

به گزارش روزنامه الخلیج امارات، تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از ورود شهروندان هفت کشور ایران، سوریه، عراق، یمن، سودان، صومالی و لیبی به آمریکا نگرانی و خشم را در اروپا، جهان اسلام و آمریکا حکم فرما کرد. ترامپ اینگونه توجیه کرد که تصمیم برای جلوگیری از شهروندان هفت کشور به آمریکا با هدف بازرسی دقیق تر صورت گرفته است تا به تروریست ها و تندروها اجازه ورود به آمریکا داده نشود. او ادعا کرد که این تصمیم مسلمانان را هدف قرار نمی دهد.

در آمریکا این تصمیم ترامپ با انتقادهای سختی از سوی دموکرات ها روبرو شد. آنان این تصمیم را محکوم کردند و گفتند با توجه به اینکه آمریکا از مهاجران استقبال کرده است این مساله چهره این کشور را مخدوش می کند. چاک شومر رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنای آمریکا گفت تصمیم ترامپ فقط سبب تندروتر شدن افرادی می شود که نسبت به ما کینه دارند.

در محافل جمهوری خواهان هم بیشتر افراد در تنگنا قرار گرفتند و تعداد اندکی از تصمیم ترامپ پشتیبانی کردند.

شهروندان آمریکا هم به شدت با تصمیم ترامپ مخالفت کردند. پیش بینی می شود مخالفت ها و اعتراض ها به این تصمیم طی روزهای آینده افزایش یابد. هزاران تن در فرودگاه های نیویورک، شیکاگو، دالاس و سیاتل تظاهرات کردند و خواستار چشم پوشی از این تصمیم شدند. این افراد تصمیم ترامپ را مخالف ارزش های آمریکا به شمار آوردند که هیچ تاثیری در زمینه مبارزه با تروریسم ندارد.

کشورهای اروپایی هم با این تصمیم مخالفت کردند. به طوری که فرانسوا هولاند رئیس جمهوری فرانسه خواست که با قاطعیت با تصمیم ترامپ و عوام گرایی برخورد شود. آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم تصمیم های ترامپ را توجیه نشدنی خواند. انگلیس، بلژیک و هلند هم مخالفت خود با این سیاست ترامپ را اعلام کردند.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا هم در واکنش به تصمیم ترامپ اعلام کرد کشورش از همه پناه جویان فارغ از دین و مذهب آنان استقبال می کند. او گفت کانادا اجازه اقامت موقت به شهروندان هفت کشوری که شامل تصمیم های ترامپ شده اند، می دهد. اما عکس العمل کشورهای عربی و اسلامی در این زمینه شرم آور بود. تنها کشورهای ایران، عراق، یمن و سودان این تصمیم ترامپ را محکوم کردند. این در حالی است که اتحادیه عرب و سازمان کنفرانس اسلامی خواستار بازنگری در این تصمیم شدند و نسبت به پیامدهای آن هشدار دادند. در پایان می توان گفت تصمیم ترامپ با وعده های انتخاباتی او درباره جلوگیری از ورود پناه جویان به آمریکا همسو است. او در تبلغیات انتخاباتی خود پناه جویان را تروریست نامیده بود. اکنون او وعده های انتخاباتی خود را با تبیعض نژادی علیه شهروندان کشورهای عربی و مسلمان عملی می سازد و این نخستین اقدام او در این زمینه بود.

۱۳۹۵/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...