نسخه چاپی

كلاهبرداری از 150 شهروند

فرمانده انتظامی استان مركزی از دستگیری اعضای باندی كه با تاسیس یك شركت صوری كارآفرینی از 150 شهروند ساوجی در حدود سه میلیارد ریال كلاهبرداری كرده بودند، خبر داد.

به گزارش نما به نقل از میزان،سردار"كیومرث عزیزی" فرمانده انتظامی استان مركزی در این باره گفت:‌ ماموران پلیس شهرستان ساوه در تحقیقاتی از فعالیت یك دفتر شركت كارآفرینی بدون اخذ مجوزهای لازم در سطح شهرستان مطلع شدند و موضوع برای بررسی دقیق به در دستور كار پلیس آگاهی شهرستان قرار گفت.

وی افزود: در تحقیقات مقدماتی، كارآگاهان پلیس دریافتند كه خانمی شركتی را بدون اخذ مجوزهای قانونی تاسیس كرده و در تبلیغات خود برای جذب شهروندان اعلام می دارد كه تعدادی از مسئولان شهرستان سهامدار شركت بوده و با ترغیب اشتغالزایی برای بانوان، زمانی كه خانمی در آن دفتر حاضر می شد مبلغی وجه نقد و یك فقره سفته به عنوان تضمین از فرد مراجعه كننده اخذ كرده و مدعی می شود كه علاوه بر پرداخت حقوق ماهیانه، مزایایی چون بیمه و پاداش نیز به آنها تعلق خواهد گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: در تحقیقات تكمیلی كه از سوی كارآگاهان پلیس انجام شده مشخص كه موسس شركت خانمی است كه دارای سوابقی تحت عنوان كلاهبرداری و پیشینه كیفری است.

سردار عزیزی در ادامه تصریح كرد: بلافاصله در این خصوص پرونده ای تشكیل و با هماهنگی قاضی پرونده، محل فعالیت شركت پلمب شد و سه نفر از افرادی كه با موسس شركت همكاری داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مركزی اظهار داشت: متهم اصلی پرونده كه در جریان دستگیری همكارانش قرار گرفته بود، از استان متواری شده بود و در تحقیقات پلیس مشخص شد كه در استان خراسان رضوی پنهان شده است.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با مرجع قضایی تیمی از كارآگاهان پلیس شهرستان ساوه به شهر مشهد عزیمت و پس از چهار روز تعقیب و مراقبت شبانه روزی و پیگیری های مستمر، متهم را در یکی از هتل های شهر مشهد شناسائی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر كردند و به پلیس آگاهی شهرستان ساوه انتقال شد.

سردار عزیزی تصریح كرد:‌ در مراحل رسیدگی به پرونده تا كنون 150 نفر از بانوانی كه از آنان كلاهبرداری شده بود شناسایی شده اند و همچنین مشخص شد كه این شركت صوری در حدود سه میلیار ریال از این افراد كلاهبرداری كرده است.

این مقام مسئول خاطر نشان كرد: متهم اصلی نیز با دستور قضایی و با صدور قراری سنگین روانه زندان شد.
انتهای پیام/

۱۳۹۵/۱۱/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...