نسخه چاپی

امن‌ترین سرزمین گردشگری در خاورمیانه

وزیر ارشاد از ایران به عنوان متنوع ترین سرزمین اقلیمی دنیا یاد كرد و گفت: هم اكنون ایران امن ترین خاك منطقه خاورمیانه برای توریست‌های دنیا است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، صالحی امیری در افتتاح دهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته ایران که با شرکت 21 کشور جهان از امروز 18 بهمن شروع و تا 21 این ماه ادامه دارد، اظهار داشت: شما شرکت کنندگان این نمایشگاه ایران را با نفت و فرهنگ می‌شناسید ولی ما معتقدیم نفت نمی‌تواند برای کشورمان باعث ایجاد توسعه پایدار شود و باید میراث فرهنگی‌مان را جایگزین نفت برای تولید منابع مالی کنیم.

وی ادامه داد: سرزمین ایران از شمال تا جنوب و از شرق و غرب آن دارای رمز و رازهای زیادی است و در هر نقطه که برای صنعت تلاش می‌شود در گوشه‌ای دیگر با حفاری‌های میراثی، میراث جدید فرهنگی کشف می‌شود.

صالحی‌امیری با اشاره به اینکه در فرهنگ میراثی ایران رمز و رازهای بسیاری دارد، گفت: وقتی به تمدن نزدیک ایران در دوران صفویه می‌نگریم آثاری که در شهرهای قزوین و اردبیل است برای گردشگران دنیا بسیار جذابیت دارد.

وزیر ارشاد به تمدن هخامنشی نیز گریزی زد و ادامه داد: در این تمدن 2500 ساله نیز شاهد دستاوردهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی عظیمی هستیم به طوریکه در آن مقطع تاریخی 72 ملت با 72 نژاد و زبان زیر سایه دولت مرکزی ایران با مسالمت زندگی می‌کردند.

صالحی‌امیری به تمدن جیرفت با تاریخ 15 تا 17 هزار ساله اشاره کرد و گفت: رازهای تپه‌های جیرفت در آینده برای جهانیان رخ نشان خواهد داد.

وزیر ارشاد در ادامه به تشریح تمدن 5 هزار ساله جغرافیای همدان نیز پرداخت و گفت: سرزمین ایران برای همه توریست‌های دنیا امن‌ترین جغرافیای خاورمیانه است.

وی تصریح کرد: تنوع اقلیمی ایران آنقدر گسترده است که یک نقطه ایران منهای 20 درجه و نقطه دیگر بالای 20 درجه است و این تنوع اقلیمی برای هر گردشگری جذابیت ایجاد می کند.

صالحی امیری در ادامه به ویژگی مهم مردم ایران که همان سازگاری، اخلاق و انسانیت است تاکید کرد و گفت: ایرانیان به صفت مهمانوازی شهرت جهانی دارند.

وزیر ارشاد در خاتمه با اشاره به اینکه معتقدیم اصلی‌ترین چهره بین‌المللی امروز از طریق صنعت توریسم قابل نشان دادن است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه در دولت آقای روحانی با تداوم مذاکرات و توافق برجام بسترهای توریسم رونق بیشتری یافته است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...