نسخه چاپی

سكوت جان كری در خصوص ترامپ شكست!

وزیر خارجه پیشین آمریكا و شماری از مقامات حزب دموكرات این كشور اعلام كرده‌اند كه تصمیم دونالد ترامپ در راستای جلوگیری از ورود مهاجران 7 كشور به آمریكا به مبارزه واشنگتن علیه تروریسم صدمه خواهد زد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، جان کری و دیگر مقامات دموکرات آمریکا اعلام کرده‌اند که تصمیم ترامپ در راستای جلوگیری از ورود مهاجران 7 کشور به آمریکا، به مبارزه آمریکا علیه تروریسم صدمه خواهد زد.


تعدادی از مقامات برجسته دموکرات به خصوص «جان کری» و «مادلین آلبرایت» با ارائه دادخواستی از دادگاه آمریکا خواستار شدند تا بخش‌های اصلی دستور ترامپ در راستای جلوگیری از ورود مهاجران از 7 کشور به آمریکا را لغو کند.


مقامات دولت‌های پیشین آمریکا گفته‌اند که این اقدام ترامپ سربازان آمریکا را با خطر مواجه کرده و تلاش‌های ضد تروریستی در آمریکا را مختل خواهد کرد.


کری و دیگر مقامات ضمن ابراز نگرانی خود از این تصمیم ترامپ دادخواست خود برای لغو بخش‌هایی از دستور ترامپ را به دادگاه استیناف آمریکا در سانفرانسیسکو ارائه دادند.


یک هفته پیش از این نیز باراک اوباما به دستور ترامپ واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: کاملا با تبعیض نژاد علیه افراد به دلیل ایمان و مذهب آنان مخالف هستم.


روز 27 ژانویه ترامپ دستور اجرایی مربوط به ممنوعیت ورود مهاجران از 7 کشور و نیز پناهجویان سراسر جهان به آمریکا را امضا کرد که این اقدام با اعتراضات زیادی در داخل و خارج از آمریکا مواجه شده است.

۱۳۹۵/۱۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...