نسخه چاپی

گفت وگوی مودبا‌نه‌ای با ترامپ كه خبر داغ شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: رایزنی مودبانه نخست وزیر نیوزیلند با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا پس از توئیت های جنجالی و گفت وگوی پرتنش ترامپ و نخست وزیر استرالیا که که به قطع تلفن انجامید، به یک خبر داغ تبدیل شده است.

'بیل انگلیش' نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه توانست گفت وگوی 15 دقیقه ای خود با 'دونالد ترامپ' رئیس جمهور آمریکا را به رغم نداشتن دیدگاه یکسان، بدون قطع شدن تلفن به پایان برساند.


رسانه های نیوزیلند روز سه شنبه به این موضوع پرداختند و تارنمای 'رادیو نیوزیلند' نوشت: بیل انگلیش در یک گفت وگوی تلفنی با 'دونالد ترامپ' گفت که با سیاست مهاجرتی وی مخالف است و آن را اجرا نمی کند.
به نوشته این تارنما، 'بیل انگلیش' در این گفت وگوی تلفنی، 'دونالد ترامپ' را نرنجاند، اما موضوع مهاجرت و حضور آمریکا در منطقه آسیا پاسیفیک را مطرح کرد.


گفت وگوی نخست وزیر نیوزیلند در خصوص این موضوعات به مسائل امنیت مرزی منتهی شد که وی نیز نوع سیاست های کشورش در خصوص این مساله را تبیین کرد.
'بیل انگلیش' به رادیو نیوزیلند گفت: این یک گفت وگوی مودبانه و حساس در مورد فشارهای موجود بر مرزهای بسیاری از کشورها بود که در حال حاضر وجود دارد.

نخست وزیر نیوزیلند هدف از این تماس تلفنی را مطرح کردن دیدگاه های دولت، ایجاد ارتباط و کسب اطمینان از اینکه هنگام ضرورت امکان ارتباط وجود داشته باشد، عنوان کرد.
وی گفت: این یک بحث با رهبر کشوری دیگر بود. من قصد رنجاندن وی را نداشتم، اگرچه بسیاری از مردم ممکن است دوست داشته باشند که چنین امری روی دهد.
'بیل انگلیش' ضمن تاکید بر اهمیت حضور آمریکا در منطقه آسیا – پاسیفیک اعلام کرد که نگرانی هایی وجود دارد و لغو توافق تجاری دو سوی اقیانوس آرام (تی.پی.پی) ممکن است نشانه هایی از به خطر افتادن منافع آمریکا باشد، و ما نمی خواهیم چنین اتفاقی رخ دهد.


نخست وزیر نیوزیلند در خصوص روابط آمریکا و چین نیز اظهار امیدواری کرد که تفاوت ها در مورد تجارت و دریای جنوبی چین از طریق دیپلماتیک مورد بررسی قرار گیرد.
اگرچه برخی مباحث داخلی مرتبط با نیوزیلند به صورت کلی در این گفت وگوی تلفنی مورد اشاره دو طرف قرار گرفت، اما به نظر می رسد پایان این گفت وگوی تلفنی بدون هیچ چالشی بین دو طرف، بیش از موضوع گفت وگو باعث توجه رسانه ها به این خبر شد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...