نسخه چاپی

وزیر ورزش كویت استعفا كرد

وزیر ورزش كویت دو روز قبل از اعلام نتیجه‌ استیضاحش، استعفا كرد.

به گزارش نما به نقل از ‌ایسنا: شیخ سلمان الصباح که وزیر ورزش کویت بود از سمت خود استعفا کرد. استعفای او امید برای رفع محرومیت ورزشی کویت را افزایش می‌دهد.

این تغییر می‌تواند تاثیر زیادی بر ورزش کویت داشته باشد. شیخ سلمان پیش از استعفایش هفته‌ گذشته با پارلمان کویت ۱۰ ساعت جلسه استیضاح داشت. در صورتی که ۲۵ نفر از نمایندگان پارلمان به او رای منفی می‌دادند، او خود به خود برکنار می‌شد.

کویت در اکتبر به دلیل دخالت‌های دولتی در مساله ورزش از سوی IOC و فیفا محروم شده بود. در قانونی که کویت اعمال کرده بود، وزارتخانه می‌توانست در تمامی تصمیم‌گیری‌های ورزشی و کار تمامی نهادها دخالت کند.

بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی کویت و کمیته‌ المپیک کویت به وزارت ورزش این کشور اعتراض کردند. به دلیل محروم شدن کویت از سوی IOC و ورزشکاران این کشور نتوانستند در المپیک ۲۰۱۶ شرکت کنند.

شیخ احمد الصباح، عضو IOC و رییس شورای المپیک آسیا، یکی از رقیبان سر سخت شیخ سلمان است. در دسامبر گذشته شیخ سلمان اعلام کرده بود تغییراتی ایجاد می‌کند تا تحریم‌ها برداشته شود.

وزیر صنعت کویت که خالد الرودهان است، به صورت موقت مسئولیت وزارت ورزش کویت را بر عهده خواهد داشت. به نظر نمی رسد محرومیت ورزش روسیه به این زودی‌ها برداشته شود. با این حال به نظر می‌رسد کناره‌گیری شیخ سلمان این پروسه را سریع‌تر کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...