نسخه چاپی

نشریه آلمانی: جشنواره برلین فرصتی برای پیوند سینمای ایران و آلمان

به گزارش نما - ایرنا نوشت: یک نسخه مرمت شده از فیلم «کلوز آپ» عباس کیارستمی، کارگردان فقید ایرانی امسال به ابتکار موسسه گوته آلمان در بخش ویژه جشنواره فیلم برلین به نمایش در می‌آید.

به گزارش نشریه آنلاین داچ لنت آلمان، فیلم «کلوز آپ» یا «نمای نزدیک» محصول سال 1368 است و به عنوان یکی از فیلم‌های برجسته کیارستمی شناخته می‌شود. نشریه سایت اند ساند انگلیس چند سال پیش این فیلم را یکی از 50 فیلم برتر تاریخ سینما دانسته بود.

جشنواره فیلم برلین امسال در شرایطی برگزار می‌شود که ایران نماینده‌ای در بخش اصلی جشنواره ندارد. این جشنواره که از روز گذشته (پنجشنبه) آغاز شده است تا 19 فوریه (یکم اسفند) ادامه خواهد یافت.

شهر کلن اما در ماه مه میزبان چهارمین جشنواره فیلم های ایرانی در آلمان خواهد بود. در این جشنواره که برای 24 تا 28 مه (سه تا هفت خرداد) برنامه ریزی شده است، شماری از فیلم‌های برجسته اخیر سینمای ایران به نمایش در می‌آید.

فهرست فیلم‌های جشنواره امسال هنوز نهایی نشده است اما سال گذشته فیلم‌هایی همچون «اژدها وارد می‌شود» ساخته مانی حقیقی، «لانتوری» ساخته رضا درمیشیان و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی به نمایش در آمده بودند.

«داچ لنت» می‌نویسد: فیلم های ایرانی محبوبیت خاصی بین تماشاچیان دارد و اهالی برخی از نقاط مختلف آلمان و حتی هلند و بلژیک برای تماشای فیلم‌ها به محل جشنواره می‌آیند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...