نسخه چاپی

دانشمندانی ایرانی برای امارات ماهواره ساختند؟

در این دو سال ۴۰ نفر از متخصصان صنعت فضایی به آمریكا و اروپا رفته اند و جذب كار شده اند، حتی امارات متخصصان ما را جذب می كند و در حال راه اندازی صنعت فضایی است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، مرکز محمدبن رشید و دانشگاه آمریکایی شارجه با همکاری یکدیگر و در ماه جاری میلادی ماهواره ای به نام «نایف ۱» را به فضا پرتاب خواهند کرد.

آی تی پی خبر داد، ماموریت اصلی این ماهواره دریافت و ارسال پیام هایی است که از طریق فرکانس های رادیویی آماتوری مورد تبادل قرار می گیرند. از طریق این ماهواره ارسال و دریافت پیام به زبان عربی نیز ممکن خواهد شد.

ماهواره نایف ۱ مجهز به یک سیستم کنترل خاص نیز هست که به ادعای سازندگان تا پیش از این در ماهواره های فضایی مورد استفاده قرار نگرفته است.

انتظار می رود نایف ۱ پانزدهم فوریه یعنی سه روز دیگر از مرکز فضایی Satish Dhawan در کشور هند و با نصب بر روی راکت PSLV-C۳۷ به فضا پرتاب شود. در حال حاضر ایستگاه زمینی این ماهواره در حال آماده سازی است تا کنترل و هدایت ماهواره مذکور از طریق آن صورت بگیرد.

این در حالی است که چندی قبل معاون پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در این دو سال 40 نفر از متخصصان صنعت فضایی به آمریکا و اروپا رفته‌اند، حتی امارات متخصصان ما را جذب می‌کند و در حال راه اندازی صنعت فضایی است و می‌خواهد تا چند سال آینده گردشگر به فضا پرتاب کند.

محسن شاطرزاده طی گفت‌وگویی ادامه داد: متاسفانه 3 سال است که سند فضایی ما خوابیده است و نگذاشتند که در حوزه فضایی کاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ما 6 ماهواره آماده پرتاب داریم و دولت اجازه نداده است که آنها پرتاب شوند، تاکید کرد: صنعت فضایی ما که قرار بود در سال 2015 انسان به فضا پرتاب کند، عملا از بین رفته است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه دولت نه‌تنها صنعت فضایی کشور را تعطیل کرد، بلکه دانشمندان این صنعت را هم به حال خود رها کرده است، گفت: در این دو سال 40 نفر از متخصصان صنعت فضایی به آمریکا و اروپا رفته اند و جذب کار شده اند، حتی امارات متخصصان ما را جذب می کند و در حال راه اندازی صنعت فضایی است و می خواهد تا چند سال آینده گردشگر به فضا پرتاب کند.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...