نسخه چاپی

نتانیاهو و ترامپ چهارشنبه با یكدیگر دیدار می‌كنند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه به آمریكا سفر خواهد كرد تا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این كشور درباره مسائل متعددی صحبت كند.

به گزارش نما، این روزنامه نوشت: دو موضوع اصلی در مذاکرات نتانیاهو با ترامپ "مقابله با تجاوز ایران" و "روند سیاسی با فلسطینی‌هاست". درباره موضوع ایران نتانیاهو اخیرا در جریان سفرش به لندن اعلام کرد که هدف وی ترغیب شورای امنیت به اعمال محدودیت‌هایی به دلیل آزمایش‌های موشکی ایران و اعمال تحریم‌هایی علیه این کشور است تا مانع تلاش ایران در عرصه هسته‌ای شود.

اسرائیل الیوم در ادامه نوشت: قرار است نتانیاهو درباره انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، شهرک‌سازی‌ها و راهکار تشکیل دو کشور بحث و گفتگو کند.

شبکه یک تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، نتانیاهو با ترامپ درباره دو موضوعی که موجب نگرانی اسرائیل است صحبت خواهد کرد که یکی پروژه شهرک‌سازی و دیگری اقداماتی است که ترامپ قصد دارد علیه ایران انجام دهد و این اقدامات تنها به پرونده هسته‌ای محدود نمی‌شود بلکه درباره مسئله‌ای که بسیار موجب نگرانی است یعنی حضور حزب‌الله، ایران و سوریه در جولان نیز می‌باشد.

این شبکه در ادامه اعلام کرد: سوری‌ها بعد از پیروزی در حلب در جولان پیشروی می‌کنند. ترامپ این مسئله را به خوبی می‌داند و نتانیاهو نیز از این موضوع آگاه است و برای همین از اقدامات آمریکا علیه ایران حمایت می‌کند. عربستان و اسرائیل در این مسئله مشکلی ندارند و این کاملا واضح است.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...