نسخه چاپی

واگذاری یك ورزش رزمی به فدراسیون جودو

وزارت ورزش و جوانان در نامه ای به فدراسیون جودو، رشته جوجیتسو را به مدت شش ماه در اختیار این فدراسیون قرار داد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، در این نامه که چهارشنبه گذشته به فدراسیون جودو ارسال شده، رشته جوجیتسو از فدراسیون ورزشهای رزمی منفک و به مدت شش ماه تحث پوشش این فدراسیون قرار گرفته است.

در این نامه آمده است که در صورت فراهم شدن زمینه های فعالیت گسترده این رشته، تصمیم نهایی در خصوص انتقال دائمی به این فدراسیون اتخاذ خواهد شد.

اینکه این انتقال با هماهنگی فدراسیون ورزشهای رزمی صورت گرفته یا خیر سئوالی است که باید داورزنی به آن پاسخ دهد، ولی نکته اصلی اینجاست که معاونت قهرمانی تازه منصوب شده وزارت ورزش چگونه در این مدت کوتاه به چنین نتیجه ای رسیده که باید این رشته از فدراسیون ورزشهای رزمی جدا شود؟

نکته دیگر اینکه چرا فدراسیون جودو به عنوان مقصد این رشته انتخاب شده است. علاقمندان به رزمی می دانند که جوجیتسو سالها قبل فعالیت خود را در همین فدراسیون جودو آغاز کرد و اختلاف نظر بین مسئولان رشته باعث شد تا مسئولان وقت فدراسیون عطای کار را به لقایش بخشیده و شرایط جدا شدن آن را فراهم کنند.

در شرایط فعلی جوجیتسو با گذشته خود تفاوت چندانی پیدا نکرده و همچنان درگیر حواشی مختلف است که یکی از معضلات عدیده آن دوپینگ است! اگر قرار است به اوضاع این رشته سروسامان داده شود که واگذاری آن به جودو طی مسیری اشتباه است.

جودو به اندازه کافی مشکل داشته و با کمبود بودجه ، کمتر توانایی رسیدگی به فرزند خوانده خود یعنی کوراش را دارد و حضور جوجیتسو بخش دیگری از توان ذهنی و مالی فدراسیون را معطوف خود خواهد کرد و آنچه می ماند ادامه حاشیه ها در جودوست!

نزدیکان به جوجیتسو می دانند که این انتقال بیشتر از آنکه در جهت بهبود روند کار باشد، اهداف دیگری را برای افرادی خاص به سرمنزل مقصود خواهد رساند.

اینکه مسئولان وزارت ورزش برای ساماندهی به سبک ها و رشته های رزمی اهتمام دارند در نوع خود جالب توجه است ولی چنین تصمیمات خلف الساعه ای تداوم روند حاشیه ها را به دنبال خواهد داشت.

۱۳۹۵/۱۱/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...