نسخه چاپی

بررسی ایمنی بازار تهران روی میز شورا

رییس كمیته میراث فرهنگی شورای شهرتهران از ارایه طرحی به هیات رییسه در مورد افزایش ایمنی بازار خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهرتهران از ارایه طرحی به هیات رییسه در مورد افزایش ایمنی بازار خبر داد.

احمد حکیمی پور با اشاره به اعلام وصول طرحی درباره توجه به افزایش ایمنی بازار تهران و جلوگیری از مخاطرات گفت : پیرو بازدید اخیر از بازار تهران، اصلاح مصوبه بررسی لایحه تقویت و عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران شهر تهران با قید یک فوریت و با امضای ١٦ عضو شورا تقدیم هیات رییسه شد .

وی توضیح داد : در جریان اعلام وصول طرح "اصلاحیه مصوبه بررسی لایحه تقویت و عملیاتی نمودن سیستم مدیریت بحران شهر تهران"پیشنهاد شد بندهای ضروری و لازم در ماده ١ و ٦ این مصوبه گنجانده شود.

وی همچنین گفت: به دلیل اهمیت بحث "تاب آوری" در برابر بحران، این مفهوم باید جایگاه حقیقی خود را در میان بندها و ماده های قانونی و آیین نامه ها پیدا کند تا به مرور زمان دیدگاه بحران محوری به دیدگاه آینده نگرانه تغییر یابد.

حکیمی پور افزود: اما موضوع دیگری که نباید همانند سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شود و متاسفانه یکی از بهترین مصداق های عدم تاب آوری در برابر حوادث می‌باشد، بافت تاریخی و فرسوده بازار تهران است که از لحاظ ایمنی در سطحی نازل قرار دارد و در صورت بروز حادثه ای شبیه به حادثه ساختمان پلاسکو هزینه گزافی را بر جامعه شهری تحمیل خواهد کرد.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...