نسخه چاپی

اردوغان: تركیه به پشتیبانی سعودی نیاز دارد

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری تركیه در مصاحبه با تلویزیون العربیه در برنامه «با تركی الدخیل» تاكید كرد كه تركیه برای برقراری ثبات در منطقه به پشتیبانی كشورهای خلیج به ویژه پادشاهی سعودی نیاز دارد.

به گزاش نما به نقل از خبرآنلاین، اردوغان گفت به باور او گروه «اخوان المسلمین» یک گروه تروریستی نیست، اما اگر این سازمان دست به اقدام مسلحانه بزند آن را تروریستی اعلام می‌کند.

اردوغان در مورد سوریه گفت: «شهر الرقه پایگاه اصلی داعش است. هدف ما در قالب نیروهای ائتلاف آزاد سازی این شهر است و این موضوع به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اطلاع داده شده است...اگر ما بتوانیم این شهر را از وجود داعش پاکسازی کنیم و آن را به ساکنان اصلیش، برادران عرب بازگردانیم، به یک مرحله اساسی در برقراری ثبات در منطقه دست خواهیم یافت».

رجب طیب اردوغان در چهارچوب سفرهای رسمی خود به چند کشور منطقه، روز دوشنبه از منامه پایتخت بحرین، وارد ریاض پایتخت سعودی شد. او قبل از ترک استانبول تاکید کرده بود که کشورش روابط مستحکم و صادقانه‌ای با پادشاهی عربی سعودی در زمینه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی و تجاری دارد. اردوغان همچنین بر اهمیت امنیت پادشاهی سعودی برای ترکیه تاکید کرده بود.

۱۳۹۵/۱۱/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...