نسخه چاپی

هزاران كودك در موصل از گرسنگی رنج می برند

به‌دنبال كمبود شدید مواد غذایی و نیازهای حیاتی در موصل، قحطی و گرسنگی زندگی بیش از ۱۴۰ هزار كودك عراقی را تهدید می‌كند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به‌دنبال کمبود شدید مواد غذایی و نیازهای حیاتی در موصل، قحطی و گرسنگی زندگی بیش از ۱۴۰ هزار کودک عراقی را تهدید می‌کند.

گرسنگی حیات بیش از ۱۴۰ هزار کودک را در ساحل غربی موصل تهدید می‌کند. این منطقه در کنترل تروریست‌های داعش است.

به گفته این مرکز، کمبود شدید مواد غذایی، شیر و غذای مخصوص کودکان به اضافه آب آشامیدنی، آمار مرگ و میر را به علت گرسنگی و تشنگی به‌ویژه در کوکان تشدید کرده است.

مرکز حقوق بشر عراق تصریح کرد: بنا بر اطلاعات دریافتی بیش از ۲۵ کودک (سه ماهه تا سه ساله) در ژانویه گذشته در مناطق ساحل راست در غرب شهر موصل به علت سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس اخبار دریافتی از این مرکز، از آغاز عملیات آزادسازی موصل در ۱۷ اکتبر ۲۰۱۶ تاکنون ده‌ها کودک عراقی به علت قحطی و گرسنگی در ساحل راست موصل جان باخته‌اند.

بر اساس این اطلاعات، تروریست‌های داعش از سه ماه پیش تاکنون بطور عمد، تجار را از ورود هرگونه مواد غذایی برای اهالی این منطقه منع کرده است، در حالیکه عناصر تروریست و خانواده‌های آنها به‌راحتی نیازهایشان را مرتفع می‌کنند.

خانواده‌ها در این شهر پس از قطع شدن آب آشامیدنی اقدام به کندن چاه کردند، گرچه آب آن برای آشامیدن مناسب نیست و مسمومیت بسیاری را در پی داشته است.

این مرکز از حکومت عراق و سازمان‌های بین‌المللی خواست با ایجاد راه‌های هوایی، شیر و مواد غذایی را به دست کودکان در ساحل راست در شهر موصل برسانند تا از افزایش مرگ به علت گرسنگی و قحطی در این منطقه جلوگیری کنند.

۱۳۹۵/۱۱/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...