نسخه چاپی

۱۱ غیرنظامی در حمله تركیه به ریف حلب كشته شدند

۱۱ غیرنظامی از جمله سه كودك در حمله شدید ارتش تركیه به شهر الباب در استان حلب در شمال سوریه كشته شدند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شهر الباب در استان حلب سوریه هدف گلوله باران سنگین ارتش ترکیه قرار گرفت که در جریان آن 11 غیرنظامی از جمله دستکم سه کودک جان خود را از دست دادند.

ابوجعفر فرمانده نظامی گروه مسلح موسوم به "لواءالمتعصم" از زیرشاخه های گروههای مسلح معارض شرکت کننده در قالب نیروهای "سپر فرات" به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای سپر فرات (که مورد حمایت ارتش ترکیه هستند) دوشنبه شب برای تسهیل یورش به شهر الباب، در سه محور مستقر شدند.

وی افزود که آنها حمله را "از نیمه شب از سه محور آغاز کردند و توانستند پیشروی کرده و تعدادی از مواضع در غرب این شهر را به کنترل خود در بیاورند.

برپایه این گزارش، فعالان سوری گفتند که در گلوله باران توپخانه ای مرکز شهر الباب از سوی ارتش ترکیه 11 غیرنظامی شامل چهار مرد با همسرانشان و سه کودک کشته شدند که همگی جزء یک خاندان بودند.

جعفر احمد از اهالی فراری از شهر الباب به خبرگزاری فرانسه گفت: نیروهای هوایی و واحد توپخانه شهر را گلوله باران می کنند... داعشی ها هم در شهر هستند. ویرانی بسیار گسترده و فراتر از تصور است.

گلوله باران سنگین ترکیه در راستای حمایت از گروههای مسلح معارض در چارچوب عملیات موسوم به "سپر فرات" صورت می گیرد. این عناصر مسلح مورد حمایت ترکیه تلاش می کنند تا از بخش غربی شهر الباب به مرکز این شهر پیشروی کنند. این امر بعد از کنترل آنها بر چند موضع در غرب شهر صورت می گیرد. این عناصر مسلح مورد حمایت ارتش ترکیه هم اکنون درحال نبرد سنگین با داعش برای کنترل بر این شهر هستند.

۱۳۹۵/۱۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...