نسخه چاپی

راه ورود قاچاق سد شد

گمرك ایران از افزایش 56درصدی كشفیات قاچاق كالا در گمركات اجرایی با كمك سامانه جامع گمركی و پنجره واحد تجاری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، در 11 ماهه سال‌جاری به میزان 2 هزار و 60میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک کشف شده است. مجموع کشفیات کالای قاچاق در گمرکات سراسر کشور در سال 1394 به میزان یک هزار و 319 میلیارد ریال بود.

همچنین پرونده‌های قاچاق متشکله در گمرکات اجرایی کشور طی 11 ماهه سال‌جاری تعداد 1566 فقره بوده است.

بنا به این گزارش، کشفیات کالای قاچاق توسط گمرک ایران با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی سیر صعودی داشته است.

پروانه الکترونیکی، پنجره واحد مجازی و ارتباط الکترونیک، تجهیز گمرکات به امکانات کنترلی پیشرفته، کنترل الکترونیکی کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف،تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک و نیروی انتظامی، تله‌های الکترونیکی سامانه ثبت و دريافت شماره شناسه گوشي‌هاي وارداتي (IMEI) در گمرك، الکترونیکی شدن نظارت‌ها در گمرک و راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ کالاهای ترانزیتی، مانیفست الکترونیکی و کنترل مکانیزه قبض انبار از مهمترین اقدامات گمرک ایران در پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا به شمار می‌رود.

همچنین هم‌اکنون روزانه به طور میانگین 10 هزار محموله در سراسر کشور از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی و سامانه جامع گمرکی به صورت الکترونیکی استعلام می‌شود.

بر این اساس پنجره واحد گمرکی وسامانه جامع گمرکی در کمتر از یک دقیقه پاسخ هر استعلام را از طریق پیامک و بدون دخالت عوامل انسانی و به صورت اتوماتیک در اختیار واحد استعلام کننده قرار می‌دهد که بعضا برخی از این محموله‌ها در بررسی و کنترل تردد حامل‌ها جهت تعیین تکلیف توسط ماموران نیروی انتظامی از طریق پنجره واحد گمرکی و سامانه جامع گمرکی استعلام می‌شوند.

۱۳۹۵/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...