نسخه چاپی

تعریض معابر پهنه‌های فرسوده و نفوذناپذیر شمال تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای تسریع در بازسازی بافت های فرسوده نیاز است كه معابر داخل پهنه های فرسوده نفوذ ناپذیر در شمال تهران تعریض و ساماندهی شود.

به گزارش نما, به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، محسن سرخو عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه هم اندیشی با دبیران شورایاری محلات شمال تهران که باحضور مهندس سید علیرضا حسینی قائم مقام شهردار منطقه یک ، معاونان و مدیران شهری این منطقه برگزار شد، با بیان مطلب فوق اظهار داشت: 182 هکتار از 4 هزار هکتار پهنه های فرسوده نفوذ ناپذیر در منطقه یک تهران وجود دارد لذا لازم است برای بازسازی این بافت ها امکان ورود به معابر کم گذر فراهم شود تا ساکنان بتوانند با تجمیع پلاک های خود اقدام به بازسازی آنها کنند.

وی با اشاره به وجود گسل های خطرناک در تهران گفت: با حرکت این گسل ها یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد که در بافت های فرسوده نفوذناپذیر به دلیل عدم امکان کمک رسانی عمق این فاجعه بیشتر است .

سرخو بر ساماندهی سدمعبرها در روزهای پایانی سال تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش خریدهای شب عید بساط گستران اقدام به سدمعبر در معابر می کنند که این عمل نارضایتی کسبه و شهروندان را به همراه دارد لذا شهرداری های مناطق می توانند با اختصاص مکانی برای این افراد، ساماندهی انجام دهند.

وی احداث همراه سرا برای همراهان بیماران و ساماندهی پیاده راه قدس – تجریش را نیز مورد تاکید قرار داد.

قائم مقام شهردار منطقه یک نیز سال جدید را برای مدیریت شهری در منطقه یک سال همدلی با شهروندان دانست و افزود: امسال باید مدیریت شهری در جهت رفع مشکلات مردم تلاش بیشتری کند تا نخستین منطقه تهران را بیش از گذشته به سمت رشد وآبادانی سوق دهد.

وی در خصوص ساماندهی سدمعبرها گفت: با بررسی های انجام شده مشخص شده سدمعبرها در بیشتر موارد توسط خود صنوف و کسبه در مقابل مغازه و محل کسبشان ایجاد می شود که این امر نیازمند برخورد اتحادیه با آنهاست .

۱۳۹۵/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...