نسخه چاپی

گزارش آمانو سندی بر تائید فعالیت هسته‌ای ایران است

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌كه «اولین گزارش مدیركل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام با نگاه مثبت تهیه شده است» گفت:‌ این گزارش سندی بر تائید فعالیت ایران در چارچوب توافق بین‌المللی است.

به گزارش نما، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «اولین گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام با نگاه مثبت تهیه شده است» گفت:‌ این گزارش سندی بر تائید فعالیت ایران در چارچوب توافق بین المللی است.

سیدحسین نقوی حسینی با اشاره به گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای برجام گفت: اولین گزارش در سال جدیدی میلادی با نگاه مثبت تهیه شده و در آن تقریبا به اجرای تعهدات ایران اشاره شده است.

به گفته وی در این گزارش تاکید شده که تمام فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در چارچوب توافق بوده و انحرافی وجود نداشته است و ایران به تعهداتش عمل نموده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه «این گزارش مبنایی بر همکاری بین المللی در حوزه هسته‌ای خواهد بود» گفت:‌ همانطور که تمامی گزارش‌های آژانس از 26 دی 94 تاکنون نشان دهنده تائید فعالیت ایران در چارچوب توافق بین المللی بوده است، این گزارش نیز چنین چیزی را نشان می‌دهد البته آمریکایی‌ها خلاف این رویکرد را عمل کرده‌اند که امیدواریم دولت آمریکا متوجه شود وقتی نهاد بین المللی مسئول در این امر چنین گزارشی را نشان می‌دهد باید حرکات مبتنی بر نقض توافق برجام نباشد.

نقوی‌حسینی با اشاره به مواضع دولت جدید آمریکا درباره برجام گفت:‌ آمریکا به خصوص دولت جدید این کشور ورای توافق هسته‌ای حرکت می‌کند از این رو اظهارات ترامپ در چارچوب توافق بین المللی نیست و بر خلاف توافق مورد قبول جامعه بین المللی مطرح می‌شود.

۱۳۹۵/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...