نسخه چاپی

سالن‌های شلوغ سینما در روزهای پایانی اسفند

در حالی كه به روزهای پایانی سال نزدیك می‌شویم به نظر می‌رسد سینماها باید روزهای آرامی داشته باشند، اما جدول فروش خبر از چیز دیگری می‌دهد.

به گزارش نما به نقل از هنرآنلاین: در حالی که به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم به نظر می‌رسد سینماها باید روزهای آرامی داشته باشند، اما جدول فروش خبر از چیز دیگری می‌دهد.

سینماهای کشور در حالی به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شوند که امسال روزهای پر مخاطبی داشتند.

حتی در روزهای پایانی سال نیز از میزان مخاطبان کاسته نشده و فروش سینماها همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند. هفته دوم اسفندماه، با توجه به برگزیده شدن فیلم "فروشنده" در اسکار 2017 هفته پرشوری برای سینماهای کشور بود.

"فروشنده" تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی که توانست علاوه بر درخشیدن در جشنواره کن، دومین اسکار را نیز برای سینمای ایران به ارمغان بیاورد، این روزها در پردیس کوروش بار دیگر روی پرده رفته است.

این فیلم به زندگی زن وشوهری می‌پردازد که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" نوشته آرتورمیلر هستند. شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، بابک کریمی، فرید سجادی حسینی. با حضور: مینا ساداتی، مارال بنی‌آدم، مهدی کوشکی، عماد امامی، احترام برومند، محمد امامی، علی‌رضا روفوگران، آزاده موحد، شیرین آقاکاشی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسدالهی و بازیگر خردسال: سام ولی‌پور دراین فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. آخرین ساخته فرهادی تاکنون رقمی معادل 15 میلیارد و 715 میلیون تومان فروش داشته است.

"خوب، بد، جلف" اولین ساخته پیمان قاسم‌خانی و به تهیه‌کنندگی محسن چگینی و عبدالله اسکندری یک کمدی فانتزی است که با استقبال خوبی مواجه شده و در طی 16 روز و با در اختیار داشتن 91 سالن در کشور توانست به فروش 3 میلیارد و 85 میلیون تومانی دست یابد.

در این فیلم پژمان جمشیدی، حمید فرخ‌نژاد، ویشکا آسایش، مانی حقیقی، بیژن امکانیان، سام درخشانی، امیر مهدی ژوله، آزاده صمدی، علی اوجی، نیوشا ضیغمی، محراب قاسم‌خانی و پیمان قاسم‌خانی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان آمده است؛ یک کارگردان هنری سینما از طرف تهیه‌کننده‌اش تحت فشار است تا از دو بازیگر تجاری برای بازی در نقش‌های اصلی فیلمش استفاده کند. از نظر کارگردان آن‌ها بدترین انتخاب‌های ممکن هستند، اما اگر می‌خواهد فیلم را بسازد مجبور است در مدت کوتاهی آن‌ها را به نقش‌هایشان نزدیک کند و این کار آسانی نیست.

"هلن" ساخته علی اکبر ثقفی و با بازی رویا نونهالی، پژمان بازغی، روشنک گرامی، ستاره پسیانی، هوتن شکیبا، اشکان مهری، سارا کاشفی و امین حیایی طی 9 روز اکران و با در اختیار داشتن 41 سالن سینمایی ، توانسته تاکنون 120 میلیون تومان فروش داشته باشد. هلن داستان دختری است که قرار است به سفری برود اما به علت گرفتاری خانواده، مسیر دیگری در پیش می گیرد.

فیلم "سلام بمبئی" ساخته قربان محمدپور که این روزها اخباری مبنی بر ساخت فصل دوم این فیلم هم شنیده می‌شود، پس از گذشت 92 روز از آغاز اکرانش موفق به فروش 14 میلیارد و 400 میلیون تومان شده است.

"سلام بمبئی" ملودرامی عاشقانه بوده و داستان آشنایی یک دختر هندی و یک پسر ایرانی را روایت میکند که هر دو دانشجوی پزشکی هستند و درگیر اتفاقات پیچیده ای می شوند . در این فیلم محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، شایلی محمودی، بهروز چاهل، دیا میرزا، گلشن گروور، پونام و... به ایفای نقش می‌پردازند.

"خانه‌ای در خیابان چهل ویکم" به کارگردانی حمیدرضا قربانی نیز توانست طی مدت 51 روز و با 27 سالن سینمایی به فروش کلی 989 میلیون تومانی برسد.

داستان فیلم درباره دعواى دو برادراست که بحرانى را در خانواده ایجاد می‌کند. مادر این خانواده و دو عروسش که در سه طبقه یک خانه زندگى می‌کنند، سعى می‌کنند هرکدام به تنهایى بار مشکلات پیش آمده در زندگیشان را به دوش کشند. مهناز افشار، علی مصفا، سهیلا رضوی، سارا بهرامی، آرش مجیدی، علیرضا کمالی، مانی رحمانی، مانیا علیجانی، علیرضا نیکدل، بهناز نادری، بهزاد داوری، جمشید صفری، مجید رحمتی، بابک جعفریه، سارا نجفی، علی‌ سخن‌گو بازیگران این فیلم هستند.

"هفت ماهگی" به کارگردانی هاتف علیمردانی و تهیه کنندگی منصور لشگری تا چهارشنبه هفته گذشته طی 58 روز به رقم فروشی معادل 2 میلیارد و 750 میلیون تومان دست یابد. این فیلم نیز همانند آثار قبلی علیمردانی که در فضا و بستر اجتماعی می‌گذرند، حال و هوایی اجتماعی دارد.

داستان این فیلم بین دو خانواده طبقه متوسط اتفاقی رخ می‌دهد که برای رفع اختلافات روش‌های مختلفی پیش روی آن‌ها گذاشته می‌شود. در خلاصه داستان این فیلم آمده است، گاهی پیش از آنکه بدانی، خیلی زود دیر می‌شود. در "هفت ماهگی" حامد بهداد و باران کوثری بار دیگر در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پگاه آهنگرانی، هانیه توسلی، احمد مهرانفر، فرشته صدرعرفایی، بهناز جعفری، محمدرضا علیمردانی و رضا بهبودی نیز این دو را همراهی کردند.

فیلم "مبارک " رئال انیمیشنی که محمد رضا نجفی امامی کارگردانی آن را برعهده دارد و محصول سال 92 است طی 20 روز و با داشتن 77 سالن سینمایی تا کنون موفق به فروش 610 میلیون تومانی شده است. در این فیلم الناز شاکردوست وامیر رهبری به ایفای نقش پرداخته‌اند و قصه درباره گل پری است که درگیر ماجرای عروسک‌هایی می‌شود که از داستان‌های نقالی پدربزرگش وارد زندگی او شده‌اند.

"افسونگر" ساخته حسین تبریزی نیز طی مدت 20 روز و با در اختیار داشتن 35 سالن توانست فروش 160 میلیون تومانی را در هفته گذشته تجربه کند. "افسونگر" قصه شایان وکیل مدافعی است که در اوج موفقیت قرار دارد. او دلباخته زنی می گردد و در جریان پرونده‌ای سعی دارد، پرونده را از مسیر قانونی خارج کند. وی که تمام موفقیتش را مدیون همسرش دیبا است، با ورود رویا که به عقد موقت وی درآمده، با افشای راز زندگی مخفی‌اش، در موقعیت مشابه پرونده قرار می‌گیرد و تمام اعتبار زندگیش را در مرز فرو پاشی می‌بیند.

در این فیلم پژمان بازغی، لیلا اوتادی، تیرداد کیایی، نیلوفر شهیدی، نگار فروزنده و شقایق فراهانی، سیاوش تهمورث، نعیمه نظام دوست، امیر نوری، سعید داخ و داود شیر علی به ایفای نقش می‌پردازند.

۱۳۹۵/۱۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...