نسخه چاپی

هند میدان اصلی جنگ جهانی مدعیان تجارت الكترونیك

غول‌های فناوری در حال یك جنگ نیابتی از نوع تجارت الكترونیك در هند هستند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، علی‌بابا با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری روی Paytm طلیعه‌دار این نبرد است تا بتواند اسب شاخ‌دار میدان شود.

اما آمازون با سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری قصد درهم کوبیدن هر نوع رقیب را در هند دارد و درنهایت این میدان نبرد تنها یک برنده خواهد داشت.

علی‌بابای 255 میلیارد دلاری همراه با Paytm روی پرداخت الکترونیکی از طریق موبایل سرمایه‌گذاری بزرگی کرده که ارزش آن از 5 میلیارد دلار هم فراتر رفته است.

از سوی دیگر رقبای داخلی تجارت الکترونیکی در هند مانند فلیپ کارت / Flipcart و اسنپ دیل / Snapdeal با سرمایه‌گذاری کمپانی نیویورکی Tiger Global و سافت بنک درحال‌توسعه صنعت بومی آی تی و پرداخت الکترونیکی در هند هستند و البته آینده آنها بسته به میزان پولی است که خارجی‌ها هزینه خواهند کرد.

فلیپ کارت 15 میلیارد دلاری شده است و شکست استراتژی «اسنپ دیل» باعث شده تا رسانه‌های محلی از ادغام اسنپ دیل با Paytm صحبت به میان آورند. این ادغام امکان‌پذیر است چراکه سافت بنک 30 درصد از سهام علی‌بابا را در اختیار خود دارد.

فعلاً که زور علی‌بابا و سافت بنک به آمازون چربیده و ممکن است روزهای آتی شاهد استراتژی جدید از سوی هر دو طرف باشیم تا برنده نهایی نبرد تجارت الکترونیک در هند مشخص شود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...