نسخه چاپی

بازگشت برخی از بازیگران مهاجرت كرده به ایران

نشست‌خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های نوروزی شبكه‌های سیما با حضور مدیران صداوسیما برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، نشست خبری اعلام ویژه‌ برنامه‌های نوروزی شبکه‌های سیما، عصر سه‌شنبه 17 اسفند با حضور میرباقری معاون سیما و برخی مدیران شبکه‌های تلویزیونی در محل تالار ملاصدرا برگزار شد.

در این نشست مرتضی میرباقری در سخنانی گفت: «امسال با تولد حضرت‌زهرا (س) و امام‌خمینی (ره) آغاز می‌شود و طلیعه خوبی است و همزمان نوروز است که بزرگترین تعطیلی است.»

او ادامه داد: «صداوسیما جشنواره بزرگی از تولیدات خود را برای نوروز آماده کرده است. امسال بعد از نوروز بحث انتخابات مطرح است و بعد از آن وارد ماه رمضان می‌شویم لذا تولیدات باید با این سه مناسبت هماهنگ باشد.»

میرباقری متذکر شد: «خوشبختانه امروز در سازمان صدا و سیما 100 سریال در مراحل مختلف ساخت هستند. 50 سریال در مرحله ساخت و 50 سریال در مرحله نگارش است و تا نوروز سال 97 به مدت یک‌سال کنداکتور پخش سریال‌ها کامل است.»

معاون سیما افزود: «حدود 10 هزار نفر از عوامل مختلف تولید امروز مشغول هستند و بحث مهاجرت بازیگران به شبکه‌های خارجی متوقف شده و حتی تعدادی نیز بازگشتند و هر چند وضعیت اقتصادی کشور اجازه کمک زیاد به صداوسیما نداده، ما با صرفه‌جویی اقتصادی توانستیم موفق شویم و با یک صرفه‌جویی 30 درصدی در دستمزدها و بودجه‌ها موفق به فعالیت شدیم.»

او در ادامه خاطرنشان کرد: «120 فیلم سینمایی در نوروز 96 از پنج شبکه پخش می شود. هر شبکه 15 فیلم و 30 فیلم کودک و 15 انیمیشن پخش می‌کنند. همچنین بیش از 130 مستند پخش می‌شود و علاوه بر شبکه مستند که مستندهای تخصصی را پخش می‌کنند سایر شبکه‌ها هم آن را پخش می‌کنند.»

میر باقری ادامه داد: «211 انیمشین و 213 قسمت مسابقه و سرگرمی در نوروز 96 پخش می‌شود. در بخش مسابقات ورزشی بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان زنده پخش می‌شود.»

او اذعان کرد: «امسال شش میلیون نفر در اردوی راهیان‌نور هستند و برنامه‌های ویژه‌ای برای انعکاس این اتفاق مهم فرهنگی اختصاص دادیم و حداقل 67 برنامه پخش می‌شود.»

علیرضا برازش ادامه داد: «سریال «علی‌البدل» به کارگردانی بیژن میرباقری؛ مجموعه مستند «ایران ما»، برنامه «جهان در سالی که گذشت»، برنامه «دستپخت»، «بوی عیدی»، «آفتاب‌شرقی»، «شکرستان» از جمله برنامه‌های عید نوروز است.»

همچنین مدیر شبکه دوم سیما نیز گفت: «شعار شبکه دو شبکه زندگی است و محوریت آن خانواده است و همه افراد خانواده از پدر بزرگ‌ها تا نوه‌ها را شامل می‌شود. ما برنامه‌ها را برای گروه‌های سنی مختلف تدارک دیده‌ایم.»

جعفری جلوه ادامه داد: «سریال «مرز خوشبختی»، مجموعه عروسکی «کلاه قرمزی» و «محله گل و بلبل»، مستند «شهر به شهر»، «مسابقه محله»، مسابقه «بهترین شو»، «کام شیرین»، «دست‌پخت‌های خودمانی»، 10 برنامه ویژه خانواده شهدای مدافع حرم، «راهیان نور»، «جهانی که گذشت» و هر بعد از ظهر یک فیلم سینمایی جدید پخش می‌شود و تحویل سال در برنامه محله گل و بلبل است.»

همچنین مرتضی شمسی مدیر مرکز صبا نیز گفت: «35 عنوان برنامه نمایشی برای نوروز آماده شده همچنین کارهای موزیکال ساخته شده که از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود.»

همچنین سلیم غفوری مدیر شبکه مستند نیز گفت: «محور برنامه های ما امسال معرفی زیبایی‌های کشور است و مستند بلند خارجی، جدیدترین مستندهای حیات وحش، مستندهای ورزشی هر روز از تلویزیون پخش می‌شود.»

محمد سرشار مدیر شبکه کودک نیز گفت: شعار شبکه کودک این است که خود را مهمترین دستیار تربیتی خانواده می‌داند و مجموعه فعالیت‌ها نیز باعت شده این شبکه پر مخاطب‌ترین شبکه برای کودکان زیر 12 سال باشد.

او ادامه داد: «ما از 24 اسفند از هشت صبح تا 12 شب برنامه داریم. 15 سریال پویانمایی، شش برنامه خردسالان، 4 برنامه عروسکی، برنامه حفط قرآن و آموزش نقاشی، جزیره دانش، مسابقه ششمی‌ها، سینماخانه و فیلم از شبکه‌های امید، نهال و پویا پخش می‌شود.»

همچنین حسین کرمی مدیر شبکه‌های نسیم نمایش و تماشا نیز گفت: «برنامه‌های «خندوانه»، «مسابقه پانتومیم»، «دورهمی»، «شب کوک»، «ویتامین خ»، 60 فیلم که 30 فیلم جدید است و شش سریال از این شبکه پخش می‌شود.»

مدیر تامین برنامه سیما نیز گفت: «120 فیلم برای شبکه‌های مختلف تدارک دیده شده و تعدد و تنوع ژانر را در نظر گرفتیم. برای همه رده‌های سنی فیلم انتخاب شده و فیلم‌ها از آسیا اروپا و کانادا است و 15 فیلم هم از سینمای ایران است که تلاش داریم به 20 فیلم برسانیم.»

کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سوم سیما نیز گفت: «ماموریت شبکه سوم توجه به جوانان است. ویژه برنامه تحویل سال از هم اکنون با پخش «سه ستاره» شروع شده است.»

او ادامه داد: «همچنین برنامه‌هایی مانند «آقای‌گزارشگر»، «همسران»، «اقلیم»، «دیوار به دیوار»، «خانه ما»، «برنامه معارفی»، «سمت خدا»، «جنگ شب»، «شیرینی خانگی»، مسابقات ورزشی ملی و جهانی از شبکه سوم پخش می‌شود.

۱۳۹۵/۱۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...