نسخه چاپی

امیدواری ازبكستان؛ صعود به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ازبكستان در پنج جام جهانی قبلی تلاش كرد و هر بار به مرحله پایانی انتخابی راه یافتند ولی در نهایت از صعود به جام جهانی باز ماند.

به گزارش نما به نقل از ورزش سه: تیم فوتبال ازبکستان در گروه یک با تیم های ایران، کره جنوبی، سوریه، قطر و چین هم گروه است و با کسب 9 امتیاز و سه برد در مکان سوم جدول ایستاده است و به امید جبران ناکامی های گذشته خود است. تیم ایران با 11 امتیاز صدرنشین است و تیم کره جنوبی با 10 در مکان دوم ایستاده است. تیم های سوریه با 5، قطر با 4 و چین با 2 امتیاز در مکان های چهارم تا ششم جدول قرار دارند.

عادل احمدوف کاپیتان 29 ساله ازبکستان و هافبک شانگهای در مصاحبه با فیفا گفت:‌ می توانیم به جام جهانی 2018 روسیه صعود کنیم. ما نهایت تلاش خود را برای تحقق رویاهای خود برای صعود به جام جهانی خواهیم کرد. می خواهیم در دور برگشت به پیروزی برسیم.

ازبکستان در 23 مارس (4 فروردین) به مصاف سوریه در مالزی می رود و سپس با قطر بازی می کند. این تیم در ماه ژوئن (خرداد 96) به مصاف ایران صدرنشین می رود.

این دومین دیدار با ایران و کره جنوبی خواهد بود. ازبکستان از این دو حریف شکست های دردناکی خورده است. ازبکستان تا نزدیکی صعود به جام جهانی 2014 پیش آمد ولی در نهایت با شکست از ایران و کره به رتبه بهتر از سومی دست نیافت و از رسیدن به جام جهانی برزیل باز ماند. تیم فوتبال ازبکستان با نتیجه یک بر صفر برابر ایران شکست خورد ولی در دیدار برابر چین با نتیجه 2 بر صفر به پیروزی رسید. این تیم با نتیجه دو بر یک برابر کره جنوبی شکست خورد.

احمدواف گفت:‌ ایران و کره جنوبی از تیم های قدرتمند آسیا هستند. ولی ما شانس پیروزی در برابر آنها را داشتیم، در دور رفت در بازی‌ های مهم شکست خوردیم. البته درس هایی از گذشته باید بیاموزیم. ما با اعتماد به نفس بازی خواهیم کرد و تلاش می کنیم برنده شویم. اگر آنها را شکست دهیم، می توانیم به صعود به جام جهانی روسیه امیدوار شویم.

وی در این باره گفت:‌ می خواهم به جام جهانی صعود کنم بنابراین می توانم به روسیه بازگردم. ولی حالا به کشورم ازبکستان در راه رسیدن به جام جهانی احترام خواهم گذاشت.

۱۳۹۵/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...