نسخه چاپی

حمله اردوغان به مخالفان و رهبران اروپایی

به گزارش نما - مهر نوشت:رئیس جمهور ترکیه با هدف جلب آرای مردمی برای همه پرسی روز ۱۶ آوریل رهبران اتحادیه اروپا و رهبر مخالفان داخلی را مورد حمله قرار داد.

به گزارش آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم افتتاح چندین پروژه در آنکارا گفت: همه سران کشورهای اروپایی با حضور در واتیکان، بادقت به سخنان پاپ گوش دادند. حالا متوجه شدید که چرا ۵۴ سال است ترکیه را در اتحادیه اروپا نمی‌پذیرند؟ با صراحت می ‌گویم که این یک اتحادیه، صلیبی است. ۱۶ آوریل روز تصمیم‌گیری در این زمینه نیز خواهد بود.

وی در ادامه خطاب به رهبران اروپایی گفت: شما فکر می‌کنید با گرداندن گروه‌های تروریستی چپ، اعضای پ ک ک و حزب سوسیالیست در آن کوچه‌ها و محافظت پلیس‌ از آنها می‌توانید از شأن و عزت ترکیه بکاهید؟ ۱۶ آوریل در پیش است. هشتاد میلیون مردم ترکیه، درس بزرگی به همه رهبران اروپا خواهند داد.

وی در ادامه با حمله به «کمال قلیچدار» رهبر حزب مخالف دولت گفت: همه‌پرسی را برگزار می‌کنیم. قلیچداراوغلو (رهبر حزب جمهوری خلق) می‌گوید ما مخالفان همه پرسی را «تروریست» می نامیم. قلیچداراوغلو، باز هم دروغ گفتی! ما به دموکراسی اعتماد داریم و به آن پایبند هستیم. اراده ملت برای ما در اوج اهمیت قرار دارد. همانند طرفداران «آری»، برای مخالفان هم‌ پرسی نیز ارزش قائل هستیم.

وی در ادامه گفت: پلاکارد بزرگ جلوی مجلس سوئیس حاوی سلاحی که شقیقه مرا نشانه رفته، چه می‌گوید؟ «اردوغان را بکشید!» آخر احمق‌ها! مگر اردوغان با حرف شما می‌میرد؟

۱۳۹۶/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...