نسخه چاپی

بانكدار تركیه‌ای به اتهام دور زدن تحریم‌ها با ایران محاكمه شد

به گزارش نما - مهر نوشت: مقامات آمریکایی، یک بانکدار عالی رتبه ترکیه ای را به اتهام کمک به ایران برای دور زدن تحریم ها به پای محاکمه کشاندند.

به گزارش بلومبرگ، پرونده قضایی یک بانکدار ترکیه ای دستگیرشده در هفته گذشته در فرودگاه نیویورک یک قدم به محاکمه نزدیکتر شد؛ این شخص توسط هیئت منصفه دادگاهی در ایالات متحده متهم به کمک به این کشور برای پول شویی از طریق سیستم مالی آمریکا متهم شده بود.

در همین حال اتهام «مهمت هاکان آتیلا» معاون مدیر عامل بانک ترکیه ای «هالک بانکاسی» تقریبا یک روند قانونی به خود گرفته و وی را به پرونده «رضا ضراب»، تاجر دو رگه ترکیه ای-ایرانی اضافه می کند.

همچنین «آتیلا» متهم به استفاده از «هالک بانکسی» بمنظور کمک کردن به «ضراب» برای پنهان کردن تراکنش های مالی از طرف ایران در معاملات مرتبط با مواد غذایی است؛ این در حالی است که معاملات مواد غذایی در فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران محسوب نمی شود.

در حال حاضر این مقام بانکداری ترکیه ای در زندان به سر می برد و قرار است هفته آینده در دادگاه فدرال منهتن آمریکا محاکمه شود.

بر پایه این گزارش، «آتیلا» متهم به تبانی به منظور دور زدن تحریم ها و نقض قانون «IEEPA» آمریکا است که به موجب این قانون، ایالات متحده مجاز به وضع تحریم های مالی و اقتصادی بر روی کشورهایی که است برای منافع آمریکا خطر آفرین هستند.

همچنین پرونده ضراب به یک موضوع بحث برانگیز در محافل آمریکا تبدیل شده و روابط دیپلماتیک واشنگتن-آنکارا را تحت الشعاع خود قرار داده است.

۱۳۹۶/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...