نسخه چاپی

تهران به اظهارات ضدایرانی پادشاه اردن واكنش نشان داد

سخنگوی وزارت خارجه گفت: پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یك اشتباه راهبردى و اساسی است / نگاه ایشان به تحولات منطقه از عمق اندكی برخوردار است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، بهرام قاسمی سخنگوى وزارت امور خارجه كشورمان در واكنش به اتهامات پادشاه اردن به جمهورى اسلامى ايران در مصاحبه با يك روزنامه آمريكايى، اين اظهارات را نسنجيده و سخیف توصیف کرد.

سخنگوى وزارت امور خارجه كشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعريف تروريسم دچار یک اشتباه راهبردى و اساسی است و تعابير به كار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده بی مایه گی و عمق اندك نگاه وى به تحولات منطقه است.

صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر نمایند.

قاسمى ضمن يادآورى مشكلات مستمرى كه با جعل رژيم نامشروع صهيونيستى گريبانگير جهان اسلام و كشورهاى منطقه شده است تأكيد كرد: اعلام حمايت از امنيت اين رژيم اشغالگر كه عملاً به معناى ناامنى تمامی منطقه است و طرح قياس هاى بى اساس و طنز آلود ميان ايران و سركردگان گروههاى تروريستى، آن هم از سوى پادشاه يك كشور عربى و اسلامى، شوربختانه گوياى وضعيت بغرنج و اسفباری است كه این منطقه در آن به سر مى برد.

بی شک بخش مهمی از وضعیت موجود منطقه نتيجه نگاه هاى اشتباه سیاستمداران برخى كشورها به روندهاى سياسى و اتخاذ سياست هاى مخرّب و غلطی است كه در نهايت می تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنى و بى ثباتى بیشتر سوق دهد. برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه بهتر آن است که ایشان نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.

۱۳۹۶/۱/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...