نسخه چاپی

قزاقستان ادامه مذاكرات سوری آستانه را خواستار شد

وزیر خارجه قزاقستان خواستار ادامه مذاكرات سوری در آستانه پایتخت این كشور كه ابتكار روسیه، ایران و تركیه برگزار می شود و همچنین گفت وگوهای ژنو برای حل و فصل سیاسی مسائل سوریه شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، غیرت عبدالرحمانوف وزیر امور خارجه قزاقستان گفت: از همه طرف های علاقه مند به حل و فصل صلح آمیز مناقشه سوریه می خواهیم از روند مذاکرات سوری آستانه و گفت وگوهای ژنو که تحت نظارت سازمان ملل جریان دارد، حمایت کنند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه به نقل از سخنان وزیر خارجه قزاقستان نوشت: انتظار می رود، کشورهای بانی مذاکرات سوری اطلاعات در باره نشست های برنامه ریزی شده تهران و آستانه را ارائه کنند.
وی یادآوری کرد که نشست تهران در چارچوب مذاکرات سوری آستانه برنامه ریزی شده است.
وزیر خارجه قزاقستان همچنین گفت: در دور بعدی مذاکرات دو روزه آستانه که سوم ماه می (13 اردیبهشت) آغاز خواهد شد، موضوع هایی مانند تقویت آتش بس در سوریه و ساز و کار کمیته نظارت بر اجرای آن در دستور کار قرار دارد.
ایران، روسیه و ترکیه کشورهای بانی نشست های آستانه برای حل مساله سوریه هستند.
چند دور نشست سوری آستانه از چهارم بهمن ماه سال گذشته به ابتکار این سه کشور برگزار شده که پیامد آن تضمین آتش بس فراگیر و برگزاری نخستین دور مذاکرات رو در رو بین دو هیات نمایندگی گروههای مسلح معارض و دولت سوریه بوده است.
آتش بس فراگیر کنونی در سوریه از 10 دی ماه سال گذشته با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه اجرا شده که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفته است.
آخرین دور مذاکرات صلح سوریه میان نمایندگان دولت و مخالفان با میانجی گری استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل متحد برای حل بحران سوریه، هم روز جمعه 11 فروردین ماه پس از هشت روز در ژنو پایان یافت.

۱۳۹۶/۱/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...