نسخه چاپی

اردوغان: اجازه برافراشتن پرچمی دیگر در كنار مرزهای خود را نمی‌دهیم

به گزارش نما - ایرنا نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفت: در ادامه مبارزه جدی با گروه های تروریستی، اجازه برافراشتن پرچمی دیگر در کنار مرزهای خود را نمی دهیم.

وی روز سه شنبه در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در شهر شانلی اورفا در جنوب ترکیه با هدف جلب رای 'آری' به همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه افزود: ما اجازه نداریم که شهرهای جرابلس، تل ابیض، رقه، حران، آقچه قلعه، جیلان پینار، راس العین و حسکه را به گروه های تروریستی تسلیم کنیم.

وی ادامه داد: گروه های تروریستی از جمله داعش، پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) در تعدادی از این مناطق حضور دارند ولی اجازه نخواهیم داد که پرچم خود را در کنار مرزهای ترکیه نصب کنند.
وی بیان کرد: اگر گروه های تروریستی از شانلی اورفا، ماردین و سایر شهرهای مرزی ترکیه عقب نشینی نکرده و هر شهر را به مردم آن واگذار نکنند، عملیات مبارزه با آنها ادامه خواهد داشت.

اردوغان با اشاره به کشته شدن 67 نظامی ترکیه و 500 نیروی ارتش آزاد سوریه در عملیات سپر فرات گفت: این آخرین تاوان مبارزه ای است که هزاران سال است شانه به شانه یکدیگر می دهیم.
وی اضافه کرد: تعدادی از شهرداران مناطق جنوب و جنوب شرقی ترکیه از پ.ک.ک و گروه های تروریستی حمایت می کردند و برای خدمت به آنها علیه نیروهای نظامی ترکیه در مبارزه با تروریست ها خندق و گودال کندند، اما آنها در واقع به مردم کُرد این مناطق خیانت کردند.
وی ادامه داد: ما آن تروریست ها را در گودال هایی که حفر کرده اند، دفن کرده، می کنیم و خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در همه پرسی 16 آوریل رای 'آری' پیروز شود، بلافاصله لایحه اعدام را به مجلس ارائه می کنیم و رهبران احزاب و مقامات ترکیه نیز موافق این امر هستند و اگر در مجلس رای نیاورد، بازگشت حکم اعدام را به همه پرسی مردمی خواهیم گذاشت.

سخنرانی انتخاباتی مقامات ترکیه از جمله اردوغان رئیس جمهوری این کشور در خصوص جلب رای 'آری' برای همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این سخنرانی ها، به طور مکرر موضوع بازگشت حکم اعدام مطرح شده است.

روند اخذ آرای همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی ترک های مقیم خارج از این کشور روز گذشته پایان یافت و در داخل خاک ترکیه نیز در تاریخ 16 آوریل سال جاری میلادی (27 فروردین ماه) برگزار می شود.
شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که برای شرکت در همه پرسی تغییرات قانون اساسی، 55 میلیون و 319 هزار نفر در ترکیه به پای صندوق های رای می روند.

۱۳۹۶/۱/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...