نسخه چاپی

كره شمالی خبرنگاران خارجی را فرا خواند؛ منتظر یك رویداد مهم باشید

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: دولت کره شمالی از خبرنگاران خارجی حاضر در این کشور خواست تا به گفته مقامات این کشور، آماده رویدادی مهم در روز پنجشنبه باشند.
به گزارش خبرگزاری رویترز،دولت کره شمالی از خبرنگاران خارجی حاضر در این کشور خواست تا به گفته مقامات این کشور، آماده رویدادی مهم در روز پنجشنبه باشند.

این در حالی است که 200 خبرنگار خارجی حاضر در پیونگ‌ یانگ، پایتخت کره شمالی آماده می شوند تا روز شنبه صد و پنجمین سال تولد کیم ایل-سونگ، بنیانگذار حکومت کنونی این کشور را مخابره کنند.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست احضار خبرنگاران خارجی با برنامه هسته ای کره شمالی ارتباط داشته باشد یا خیر. چرا که هیچ جزییاتی در مورد ماهیت رویداد مورد نظر و محل وقوع آن به آگاهی خبرنگاران نرسیده است.

این نخستین بار نیست که خبرنگاران خارجی در کره شمالی احضار می شوند تا شاهد رویداد خبری مهمی باشند. اما دعوت روز پنجشنبه در شرایطی پرتشنج میان واشنگتن و پیونگ یانگ صورت گرفته است. اعزام یک ناوگروه آمریکایی به منطقه بر تنش های اخیر افزوده است.

در آستانه بزرگترین تعطیلات ملی کره شمالی به مناسبت «روز خورشید» حدود 200 روزنامه نگار خارجی در پیونگ یانگ به سر می برند. تعطیلات سال جاری، که در روز 15 آوریل جشن گرفته می شود، با یکصد وپنجمین سال تولد کیم ایل سونگ، رهبر و موسس فقید کره شمالی و پدربزرگ کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مصادف شده است.

مقامات کره شمالی پیش از این هم در بیانیه های مشابه ای به مطبوعات خارجی اعلام کرده بودند اما اتفاقی نیفتاده است. برخی حدس و گمان ها از احتمال نمایش زرادخانه نظامی کره شمالی در پی بن بست مذاکرات با آمریکا بر سر برنامه هسته ای این کشور حکایت دارد.

رسانه های دولتی کره شمالی ضمن هشدار به آمریکا اعلام کرده اند که این کشور از توانایی های هسته ای خود در مقابل هر گونه تجاوزگری آمریکا استفاده خواهد کرد.

این هشدار به دنبال تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در زمینه اعزام یک گروه ضربت نیروی دریایی این کشور، از جمله یک ناو هواپیمابر، به شبه جزیره کره صورت گرفته است.

۱۳۹۶/۱/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...