نسخه چاپی

برگزاری نشست كارشناسی آستانه در تهران

اجلاس كارشناسی روند آستانه در تاریخ 29 و 30 فروردین 96 در تهران و دور چهارم كنفرانس آستانه در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت 96 در آستانه برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، آستانه با حضور کارشناسان ایران، روسیه و ترکیه امروز (سه‌شنبه) در تهران آغاز به کار کرد. این نشست به مدت دو روز در تهران برگزار خواهد شد.

بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی روز گذشته در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره این نشست عنوان کرد: روز سه‌شنبه در تهران شاهد برگزاری نشست کارشناسی مربوط به محور آستانه خواهیم بود. این نشست در سطح کارشناسی و برای استمرار و ادامه یافتن راهکارهایی برای تثبیت آتش‌بس و کمک به وضعیت آتش‌بس در درون سوریه و به مدت 2 روز در تهران برگزار خواهد شد و هیأت‌هایی از روسیه و ترکیه در این نشست شرکت خواهند کرد.

قاسمی، افزود: امیدواریم این نشست نیز بتواند در ادامه نشست‌های قبلی حتی‌الامکان تأثیرات مثبت خود را داشته باشد.

وی همچنین گفت: امیدواریم در نیمه اول اردیبهشت ماه (13 و 14 اردیبهشت) مجدداً در آستانه اجلاس آستانه چهار را برگزار کنیم که می‌تواند در نوع خود مجدداً نشست مهم و قابل اعتدالی باشد که بتواند با توجه به تحولات اخیر، تأثیرات مثبتی را ایجاد کند و در محور ایران، روسیه و ترکیه استحکام بیشتری را برای همکاری‌های موردنظر در سوریه فراهم کند.

در نشست عمومی و پایانی نشست آستانه سه که 25 اسفند ماه در آستانه پایتخت قزاقستان با حضور هیأت‌های ایران، ترکیه و روسیه به سرپرستی حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و اونال معاون خاورمیانه و آفریقای وزارت خارجه ترکیه برگزار شد، سه کشور ضامن آتش بس در سوریه، در طول این نشست ضمن توافق در خصوص تحکیم رژیم ترک مخاصمات، گفت‌وگوهایی درباره اجرای نظام نظارت سه جانبه بر آتش بس و تنظیم ترتیبات کاری روند آستانه انجام دادند.

براساس توافق به عمل آمده در این نشست، عنوان شد که اجلاس آتی کارشناسی روند آستانه در تاریخ 29 و 30 فروردین 96 در تهران و دور چهارم کنفرانس آستانه در تاریخ 13 و 14 اردیبهشت 96 در آستانه برگزار شود.


۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...