نسخه چاپی

ظریف: ایران و گرجستان می‌توانند به كریدور اتصال به اروپا تبدیل شوند

محمد جواد ظریف در همایش فعالان اقتصادی ایران و گرجستان سخنرانی كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، ظریف در این نشست گفت: فرصت حضور در میان دوستان در گرجستان را افتخار بزرگی میدانم و خدا را از این بابت شکر می کنم. ما تاریخی طولانی از دوستی میان دو ملت داریم. پس از اعلام استقلال گرجستان از جمله اولین کشورهایی بودیم که این استقلال را به رسمیت شناختیم.

ظریف با اشاره به شراکت اقتصادی میان دو کشور عنوان کرد: در خصوص توسعه مسایل بازرگانی و اقتصادی میان ایران و گرجستان گفت وگو کردیم و در حوزه ترانزیت می توانیم تبدیل به کریدوری برای اتصال به اروپا باشیم. همچنین ایران می تواند نقش موثری برای تقویت زیرساخت های گرجستان داشته باشد.

وی ادامه داد: ما در مسایل کشاورزی، تکنولوژی و علمی می توانیم به گرجستان کمک کنیم. ایران در حوزه های نانوتکنولژی و بایو تکنولوژی از جمله ده کشور برتر دنیاست.
وزیر امور خارجه ایران افزود: ما به دنبال رابطه ای آزادانه تر میان دو کشور هستیم که لغو روادید میان دو کشور باعث حضور صدها توریست ایرانی در گرجستان خواهد بود و فرصت های جدیدی برای بهره برداری از روابط دو کشور وجود دارد.
ظریف ادامه داد: رییس جمهور ایران دست ما را برای روابط میان دو کشور بازگذاشته است. همچنین دیدار با نخست وزیر گرجستان را در ایران به زودی و در هفته آینده خواهیم داشت.

۱۳۹۶/۱/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...