نسخه چاپی

ایران خواستار مقابله جهان با ارعاب و زورگویی شد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحدبا تقسیم افراط گرایان به گروه های تروریستی فاقد قدرت رسمی و کشورهای قدرتمندی که ضمن حمایت از رویکردهای افراطگرایانه خود را محق به دخالت در امور کشور های دیگر می دانند جهان را به مقابله جمعی با ارعاب و زور گویی دعوت کرد.

غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در نشست مشورتی ائتلاف تمدن ها در مقر سازمان ملل در نیویورک در تشریح وضعیت فعلی جهان گفت:افراطی گری خشونت آمیز خطرناک ترین پدیده زمانه ماست.

خوشرو با تقسیم افراطی ها به دو دسته اصلی افزود: گروهی که دست به اقدامات تروریستی می زنند و معمولا فاقد قدرت رسمی هستند و از طریق شبکه سازی جهانی اقدامات خود را سازماندهی می کنند.

وی در ادامه گفت گروه دوم افراط گرایان دولت های قدرتمندی هستند که از رویکردهای افراطی حمایت کرده وبه اقدامات یکجانبه و مداخله جویانه می پردازند و صرفا به این دلیل که از قدرت برخوردارند خود را محق می دانند.

نماینده کشورمان برخورد این دولت ها با فرهنگ ها، ادیان، مردم و تمدن های دیگر را تبعیض گرایانه وتحقیر آمیز خواند.
خوشرو در ادامه گفت:ا ین دو گروه یعنی تروریست های جنایتکار و دولت های قدرتمند ولی غیر مسئول علاوه بر این که کمکی به صلح جهانی نمی کنند چرخه خشونت و تخریب را نیزبه حرکت در میاورند.

خوشرواضافه کرد: جهانیان باید این دایره معیوب را دگرگون کنند و با محکوم کردن افراطی گری در همه اشکال آن گفت وگو و احترام متقابل را به عنوان راهی برای ارتقا صلح و ثبات و جلوگیری از خشونت و جنگ انتخاب کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در جمع بندی سخنان خود گفت: همگی ما می بایست گفت وگو و مفاهمه را به عنوان روشی برای همزیستی با دیگران بر گزینیم و جامعه جهانی باید همزمان با تهدید و کاربرد یکجانبه زور و ترور و ارعاب بصورت جدی و جمعی به مقابله برخیزد.

۱۳۹۶/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...