نسخه چاپی

برگزاری جشنواره در پایتخت انرژی ایران

نشست خبری جشنواره فیلم و عكس فناوری صنعتی «فردا» با حضور مسعود نجفی دبیر جشنواره، بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر و اصحاب رسانه در جهاددانشگاهی واحد هنر برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از برنا، در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر هنر با اعلام تشکر از حضور خبرنگاران و رسانه ها در انعکاس اخبار این جشنواره عنوان کرد: در ابتدای سخنانم یاد و خاطره شهدای دانشگاهی را زنده نگه می دارم و از خداوند بسیار سپاسگذارم که توانستیم شاهد برگزاری چنین جشنواره ای باشم همه شما با مصائب جشنواره های غیردولتی آشنا هستید اما اهدافی که در این جشنواره همواره ما را ترغیب به برگزاری آن می کرد یکی کمک به توسعه فرهنگ صنعتی بود در واقع برقراری ارتباط و تعامل بین هنرمندان و مراکز صنعتی مخصوصا جامعه فیلمساز و عکاس به خصوص مستندسازان که در نهایت می تواند به ارتقای غرور ملی بینجامد.

وی در ادامه خطر نشان کرد: این جشنواره در راستای هدف ارتقا اقتصاد و همچنین اقتصاد مقاوتی که همواره مد نظر رهبر معظم انقلاب است گام بر می دارد، "فرهنگ صنعتی" پیش شرط رشد کشور و توسعه فرهنگی است همچنین این فرهنگ تولید و خلاقیت را گسترش می دهد که خود موجب افزایش ثروت در جامعه می شود.

رشیدی تأکید کرد: با هماهنگی دبیرخانه جشنواره و تأکید رییس سازمان سینمایی وقت حجت‌الله ایوبی با شرکت ملی پتروشیمی به توافق رسیدیم تا این جشنواره را خارج از تهران و در منطقه عسلویه برگزار کنیم. درواقع باید گفت جشنواره «فردا» در پایتخت انرژی ایران برگزار می‌شود.

مسعود نجفی دبیر چهارمین جشنواره فیلم «فردا» در ادامه این نشست گفت: بسیار خوشحالم که این جشنواره خارج از تهران برگزار می‌شود و فکر می‌کنم بهترین فضا برای برگزاری جشنواره‌های موضوعی، خارج از تهران است. این جشنواره برای اولین بار در منطقه عسلویه برگزار می‌شود که می‌توان آن را اولین جشنواره‌ای دانست که در این منطقه صنعتی برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی براین‌که ادامه برگزاری این جشنواره در سال های آینده تنها در عسلویه است یا خیر؟ بیان کرد: عسلویه بهترین مکان برای شاناساندن یک منطقه پتروشیمی و صنعتی است، اما مناطق صنعتی دیگر هم می تواند گزینه های مناسبی برای برگزاری این جشنواره باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های جشنواره فیلم «فردا» که نهم و دهم اردیبهشت در منطقه صنعتی عسلویه برگزار می‌شود، توضیح داد: برگزاری نشست‌های تخصصی سینما با حضور مجتبی میرطهماسب از جمله برنامه‌های این جشنواره به شمار می‌رود. همچنین مراسم اختتامیه آن روز دهم اردیبهشت ساعت ۱۱ با برگزاری دو مراسم تقدیر از یک پروفسور و یک کارآفرین، مراسم نکوداشت زنده یاد مسعود معصومی عکاس صنعتی با حضور پروانه معصومی و بزرگداشت فرشاد فدائیان مستندساز صنعتی اجرا می‌شود.

نجفی تأکید کرد: بخش جنبی پتروشیمی این جشنواره شامل نمایش تعدادی فیلم و عکس با موضوع «پتروشیمی» است. خوشبختانه در این دوره از جشنواره آثار زیادی به دبیرخانه ارسال شده است که از آن جمله می‌توان به ۱۳۶ اثر مستند و انتخاب ۳۱ اثر، ۸۱ اثر در بخش آیتم و انتخاب ۱۷ اثر، ۱۶ اثر در بخش پویانمایی و انتخاب ۵ اثر اشاره کرد. امیدوارم این جشنواره به خوبی برگزار شود و بازخورد خوبی در عسلویه داشته باشد تا بتوانیم دوره‌های بعدی آن را در این منطقه برگزار کنیم.

بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، شناخت استعدادهای جوان در حوزه مستند صنعتی است، گفت: در اختتامیه این دوره از جشنواره، از چهار شرکت موفق و فعال در حوزه پتروشیمی تقدیر می‌کنیم. همچنین جایزه ویژه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به بهترین فیلم با این موضوع اهدا می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فیلم ها و عکس های منتخب در قالب یک تور دانشگاهی در دانشگاه های جهاد مراکز هر استان در طول سال 96 برگزار می شود.

۱۳۹۶/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...