نسخه چاپی

ادعای استرالیا درباره كشتار غیرنظامیان سوریه

استرالیا روز سه شنبه ادعا كرد هواپیماهای این كشور در بمباران های ائتلاف در خاورمیانه كه باعث كشته شدن حدود 350 غیرنظامی شده است، نقش نداشته اند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: استرالیا روز سه شنبه ادعا کرد هواپیماهای این کشور در بمباران های ائتلاف در خاورمیانه که باعث کشته شدن حدود 350 غیرنظامی شده است، نقش نداشته اند.

نیروی نظامی استرالیا در بیانیه ای مدعی شد کشته شدن افراد غیرنظامی توسط جنگنده های 'اف.ای- 18 هورنت' و 'سوپر هورنت' این کشور در عملیات ائتلاف در خارومیانه تایید نشده است.

ارگان نظامی استرالیا اقرار کرد 'دستکم به احتمال زیاد 352 غیرنظامی ناخواسته توسط حملات ائتلاف از آغاز عملیات در سال 2014 تاکنون کشته شده اند'.

به نوشته تارنمای روزنامه 'سیدنی مورنینگ هرالد'، در بیانیه نیروهای نظامی استرالیا اعلام شد هواپیماهای هورنت و سوپر هورنت این کشور در دو حادثه در سال 2014 که منجر به 'ادعاهای معتبر' در مورد تلفات غیرنظامی مطرح شده است، درگیر بوده اند، اما ادعاها اثبات نشده است.

نیروی نظامی استرالیا قرار است هر دو هفته یکبار در خصوص حملات هوایی انجام گرفته در سوریه و عراق از جمله اهداف بمب گذاری و مکان ها گزارش هایی منتشر کند.
شبکه 'ای.بی.سی' نیز اعلام کرد پیش از این نگرانی هایی در مورد عدم شفافیت مقامات استرالیا در خصوص نقش این کشور در جنگ ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش مطرح شده بود.

سازمان های مدافع حقوق بشر تعداد غیرنظامیان کشته شده در عملیات ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق و سوریه از سال 2014 را بیش از این رقمی می دانند که این نیروها اعتراف کردند.

گروه نظارت بر حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه داعش (Airwars) تعداد غیرنظامیان کشته شده در کشورهای سوریه، عراق و لیبی از آغاز عملیات به رهبری آمریکا علیه داعش را بیش از 3 هزار و 100 تن اعلام کرده است.

آمریکا مدعی است حمله به غیرنظامیان 'غیرعمدی' است.

در حمله ماه مارس ارتش آمریکا به موصل در عراق دستکم 200 غیرنظامی کشته شدند.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...