نسخه چاپی

هر ایرانی در سال چند شاخه گل سهم دارد؟

به گزارش نما - میزان به نقل از رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران نوشت: هیچ گونه نوسان قیمتی در بازار گل را شاهد نبوده و نخواهیم بود.مشکلی در ارتباط با عرضه گل در کشور وجود ندارد و بر خلاف سال‌های گذشته در ایام مناسبتی شاهد افزایش قیمت گل نخواهیم بود.

غلامحسین سلطان محمدی با اشاره به مناسبت‌های ایام شعبان و مناسبت‌های این ماه و همچنین خرید گل توسط افراد اظهار کرد: مشکلی در ارتباط با عرضه گل در کشور وجود ندارد و تولیدات داخلی به صورت انبوه در اختیار گل فروشان قرار می‌گیرد.

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران، افزود: در ماه‌های اخیر هیچ گونه نوسان قیمتی در بازار گل را شاهد نبوده و قیمت‌ها به گونه‌ای است که مردم در مناسبت‌های پیش رو با توجه به افزایش تقاضا گل را به نازل‌ترین قیمت‌ها خریداری کنند.


وی با بیان این که سال 96 در ایام مناسبتی قیمت‌های گل افزایش نخواهد یافت، گفت: برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شده که در سال جاری بر خلاف سال‌های گذشته در ایام مناسبتی شاهد افزایش قیمت گل نخواهیم بود.

محمدی در ارتباط با مشکلات عمده تولیدکنندگان گل و گیاه کشور، خاطرنشان کرد: واردات بی رویه یکی از مشکلاتی است که اکثر تولیدکنندگان از جمله تولیدکنندگان گل با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و با توجه به مازاد تولیدات داخلی گل به نظر نمی‌رسد این واردات منطقی باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران ادامه داد: در سال‌های گذشته اکثر پیاز، قلمه و نشاء گل‌ مورد نیاز داخلی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شد در حالی که امروزه با واردات انواع گل و نشاء از کشورهای اروپایی مانند هلند، فرانسه، مالزی و چین کار را برای تولیدکنندگان داخلی سخت کرده و تولیدکنندگان را به جای تولید به سمت خرید و فروش این محصولات سوق داده است.

وی بیان کرد: مصرف گل در ایران برای هر نفر به صورت میانگین در سال 10 شاخه است و با توجه به جمعیت 80 میلیونی کشور تولید داخلی حدود چهار برابر نیاز داخل است بنابراین واردات گل به کشور توجیه اقتصادی ندارد و فقط باعث هدر رفتن منابع داخلی و به سمت خرید و فروش کشیده شدن تولیدکنندگان داخلی است.

محمدی گفت: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نامگزاری امسال مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال بزرگ ترین هدف اقتصاد کشور باید بر پایه این دو معقوله برنامه ریزی شود لذا یکی از کارهایی که برای تحقق این شعار در حوزه گل می‌توان انجام داد فعال کردن بخش صادرات این محصول و کاهش حجم واردات برای بازتر شدن فضا اقتصادی کشور است.

رئیس اتحادیه تولیدکننده گل و گیاه استان تهران با اشاره به انتظارات تولیدکنندگان از دولت‌، اظهار کرد: دولت‌ باید زمینه را برای کاهش قیمت تمام شده تولیدات از جمله گل را کاهش دهد تا با توجه به صادرات و در اختیار گرفتن بازارهای جهانی درآمد قابل توجهی به کشور سرازیر شود و در بحث اشتغال به اقتصاد کشور کمک شایانی کند.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...