نسخه چاپی

پوتین برای انتخابات 2018 بی‌رقیب است

به گزارش نما - ایرنا نوشت: تعمیم یافته های تازه ترین نظرسنجی در روسیه نشان می دهد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری این کشور در صورت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 بی رقیب است و بیشتر روس ها وی را به دیگر نامزدها ترجیح می دهند.

ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه ماه مارس سال 2018 (اسفند ماه 96) برگزار می شود.
برپایه نتایج پژوهش مرکز نظرسنجی لوادا سنتر که روز سه شنبه انتشار یافت، مردم روسیه همچنان فردی را رقیب پوتین برای احراز مقام ریاست جمهوری باشد، نمی شناسند.

بر اساس این نتایج، 48 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که در انتخابات به رئیس جمهوری کنونی رای می دهند.
پاسخ دهندگان به پرسش های نظرسنجی به گنادی زوگانف رئیس حزب کمونیست و ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات که احتمالا نامزد خواهند شد، هر کدام سه درصد رای دادند و آلکسی ناوالنی رهبر حزب غیرقانونی پروگرس هم فقط یک درصد نظر مثبت را کسب کرد.

19 درصد هم هنوز تصمیم نگرفته اند به کدام نامزد رای دهند.
10 درصد پاسخ دهندگان نیز برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و رای دادن تردید دارند، ولی 13 درصد تاکید کرده اند که رای نخواهند داد.

در نظرسنجی دیگری که سال گذشته در روسیه انجام گرفت نیز 62 درصد اعلام کردند، آماده رای دادن به پوتین هستند، در حالیکه وی بطور قطعی تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است.
اما دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه به تازگی احتمال شرکت پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 را بعید ندانست.

پوتین هم اواخر سال 2016 اعلام کرده بود که در مورد نامزدی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در زمان مناسب اعلام نظر خواهد کرد.
پوتین سومین دوره ریاست جمهوری را پس از یک دوره فاصله بعد از ریاست جمهوری دیمیتری مدودیف نخست وزیر کنونی سپری می کند.

بر اساس قانون اساسی روسیه، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.

وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره چهار ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.

پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر شش ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.

۱۳۹۶/۲/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...