نسخه چاپی

حمله پسر شاه سعودی به ایران با دستاویز قرار دادن «امام زمان»

"من به شما تأكید می‌كنم كه هیچ فاسدی بی‌عقوبت نخواهد ماند. چه وزیر باشد چه شاهزاده؛ در صورتی كه ادله كافی علیه او وجود داشته باشد، قطعا، بازخواست خواهد شد."

به گزارش نما به نقل از فارس، مصاحبه اختصاصی «داوود الشریان» مجری مشهور شبکه ام.بی.سی عربستان با «محمد بن سلمان» ، جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی قرار است امشب (2 می) ساعت 20:30 به وقت محلی از شبکه «MBC» و همزمان از شبکه یک دولتی عربستان پخش خواهد شد.

گفته‌ می‌شود که جانشین ولی‌عهد عربستان سعودی که به ندرت در شبکه‌های تلویزیونی ظاهر می‌شود، قرار است امشب در برنامه «الثامنة» حاضر شود. برنامه‌ای که در شبکه MBC ضبط شده اما به دلایل نامعلوم، جانشین ولی‌عهد خواسته تا از شبکه یک تلویزیون دولتی عربستان نیز پخش شود و بقیه شبکه‌ها به نقل از این شبکه، مصاحبه مذکور را پخش کنند.

قرار است پسر شاه سعودی درباره مهمترین پرونده‌ها و دغدغه‌های شهروندان عربستان و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، قضایای منطقه‌ای و محلی و چشم‌انداز عربستان تا سال 2030 سخن بگوید.

وی درباره مسئله فساد در کشور و تحت پیگرد قرار دادن فاسدان گفت: من به شما تأکید می‌کنم که هیچ فاسدی بی‌عقوبت نخواهد ماند. چه وزیر باشد چه شاهزاده؛ در صورتی که ادله کافی علیه او وجود داشته باشد، قطعا، بازخواست خواهد شد.

محمد بن سلمان در پاسخ به این سوال الشریان که نظرش را درباره اینکه برخی رسانه‌های مصری اعلام می‌کنند که روابط میان ریاض و قاهره نزدیک بود قطع شود، گفت: این را رسانه‌های اخوانی می‌گفتند.

جانشین ولی‌عهد عربستان در این مصاحبه با نادیده گرفتن شکست‌های پیاپی و خسارت‌های مالی و جانی ریاض طی جنگ با یمن که وارد سومین سال خود شده، مدعی شد: «طی چند روز آینده، صالح و حوثی‌ها را ریشه‌کن می‌کنیم.»

وی سپس گفت‌وگو و همکاری با ایران را دشوار دانست و با اشاره به مسئله ظهور امام زمان (عج) در ایدئولوژی شیعیان گفت: «ایران می‌خواهد منطقه را برای ورود «مهدی المنتظر» [عج]، آماده کند و معتقد است که این منطقه برای مهدی المنتظر است و باید برای ورودش زمینه‌سازی شود و باید برکل منطقه و جهان اسلام سیطره یابد.

از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز بعد از مرگ عبدالله بن عبدالعزیز، نه تنها سیاست‌های عربستان در منطقه خشونت‌بار و تنش‌زا شده که نمونه آن آغاز جنگ خونین در یمن است، بلکه حرکت بر اساس اختلافات مذهبی در منطقه را افزایش داده است.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...