نسخه چاپی

همكاری زیست محیطی رامسر ایران و سونچئون كره جنوبی

شهرهای رامسر و سونچئون ( اینجئون ) كره جنوبی تفاهم نامه همكاری محیط زیستی منعقد كردند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان مازندران، بر اساس این تفاهم نامه، این دو شهر در زمینه های مختلف از جمله آموزش افراد، تبادل تجریبات در بخش زیست محیطی، حفاظت از تالاب ها، نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

امضای تفاهم نامه اخیرا بین شهردار رامسر و شهردار سوئچئون در کره جنوبی با حضور نمایندگانی از ایران انجام شد.

بر اساس این تفاهم نامه به منظور همکاری بیشتر زیست محیطی بازدید از تاسیسات زباله ، تصفیه فاضلاب شهری و بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده با حضور نمایندگان دو کشور انجام می شود.

امضای این تفاهم نامه در راستای استقرار دفتر مرکز و غرب آسیا کنوانسیون بین المللی تالاب های رامسر در این شهرستان است که در اسفند ماه سال 93 با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در رامسر و به منظور همکاری های زیست محیطی صورت گرفته است.

ضمن اینکه شهرستان رامسر در استان مازندران به عنوان محل امضای معاهده کنوانسیون بین المللی تالاب های جهان در 13 بهمن ماه سال 1349 با حضور 18 کشور دنیا بوده و به همین دلیل این کنوانسیون رامسر نام گرفته است.

شهر سونچئون یا (اینچئون) یکی از کلان‌شهرهای کره جنوبی محسوب می شود که دارای بنادر مهم و بزرگترین فرودگاه کره‌جنوبی است.
این شهر بزرگ در شمال غرب کره جنوبی و شهری نه چندان دور از سئول پایتخت کره است. اینچئون در سال 1883 ساخته و فقط محل سکونت 4700 نفر بود، اما امروزه حدود 2 میلیون 900 هزار نفر جمعیت دارد و سومین شهر پرجمعیت پس از سئول و بوسان متروپولیتن به شمار می آید.

اینچئون در سال 2003 به عنوان اولین منطقه آزاد اقتصادی کره انتخاب شد، پس از آن شرکت های زیادی از سراسر جهان در این منطقه سرمایه گذاری کردند.

علاوه بر یک مکان اقتصادی، یک شهر زیبا تفریحی است که همه ساله گردشگران زیادی از کشورهای مختلف دنیا از این شهر بازدید می کنند.

شهرستان 70 هزار نفری رامسر واقع درغرب مازندران به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصربفرد نظیر جنگل، دریا، کوه، جلگه و اماکن اقامتی مانند هتل قدیم، هتل جدید، کاخ موزه، آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده و به همین خاطر در تمامی روزهای سال بویژه نوروز پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگراست.

۱۳۹۶/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...