نسخه چاپی

هند ۵۰ دانش آموز پاكستانی را اخراج كرد

وزارت خارجه هند در تازه‌ترین اقدام خود، ۵۰ دانش آموز پاكستانی را كه برای شركت در برنامه «تغییرات بهینه» به این كشور سفر كرده بودند، اخراج كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، در پی سفر 50 دانش آموز پاکستانی به هند برای شرکت در کنفرانسی برای بهبود روابط کشورها، وزارت خارجه هند در حرکتی نادرست این دانش‌آموزان را اخراج کرد.

سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که با توجه به پیچیده شدن مشکلات و کشمکش های فراوان دو کشور، برگزاری این گونه همایش‌ها با هدف تبادل تجربیات علمی در شرایط فعلی مناسب نیست.

این دانش آموزان که چهار روز پیش وارد دهلی شده بودند روز گذشته برای بازدید از اماکن تاریخی هند رفتند اما هندوهای متعصب با تهدید، خواستار خروج آنها از هند شدند.

اکسپرس نیوز نوشت که دولت هند در اقدامی عجیب به جای اینکه از این دانش آموزان میهمان حمایت کند با طرفداری از هندوهای متعصب خواستار خروج فوری این دانش آموزان شد و امروز این 50 دانش آموز به پاکستان بازگشتند.

این دانش آموزان بین 11 تا 15 سال سن داشتند و به دعوت یک سازمان غیر دولتی هند به این کشور سفر کرده بودند، گفتنی است دانش آموزان کشورهای دیگر نیز در این همایش حضور یافتند.

روابط هند و پاکستان مدت‌هاست بر سرمنازعه کشمیر با چالش جدی مواجه است.

هندوهای متعصب بارها به مسلمانان این کشور حمله کرده و علاوه بر کشتار آنان خانه و مغازه‌های آنان را به آتش می کشانند و دولت هند با سکوت در مقابل این اقدام هندوها راه را برای آنان بازتر می‌کند .

هند طی یک دهه 50 هزار مسلمان کشمیری و 30 هزار سیک مذهب را کشته است.

وزارت خارجه آمریکا اقدامات هند در کشمیر را نقض آشکار حقوق بشر دانسته است.

۱۳۹۶/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...