نسخه چاپی

تامین آب آشامیدنی امارات از یخ های قطب جنوب!

امارات متحده عربی قصد دارد با یدك كشیدن یك قطعه یخ از قطب به ساحل خلیج فارس، آب شرب مردم این كشور را تامین كند.

به گزارش نما به نقل از مهر: امارات متحده عربی قصد دارد با یدک کشیدن یک قطعه یخ از قطب به ساحل خلیج فارس، آب شرب مردم این کشور را تامین کند.


به نقل از گلف نیوز، دفتر مشاور ملی در ابوظبی تصمیم دارد قطعه عظیم یخ را از جزیره Heard (در حدود ۱۰۰۰ کیلومتری ساحل اصلی قطب جنوب) به جزیره فجیر بیاورد. فاصله بین این دو جزیره حدود ۸۸۰۰ کیلومتر است.

این قطعه یخ می تواند آب آشامیدنی کافی یک میلیون نفر را به مدت ۵ سال تامین کند.

طرح «یدک کشیدن یخ از قطب جنوب» ازسال ۲۰۱۸ میلادی آغاز خواهد شد. مدیر شرکت مذکور اعلام کرده قبلا در این مسیر سفر کرده و با استفاده از دستگاه های شبیه سازی امکان اجرای طرح را بررسی کرده است.

عبدالله محمد سلیمان الشیخ در این باره می گوید: دستگاه های شبیه ساز ما پیش بینی می کنند انتقال قطعه یخ از قطب جنوب تا خلیج فارس یک سال طول می کشد. ما برنامه ریزی های مالی و فنی را انجام داده ایم. بهترین روش کشیدن یخ در آب دریاست.

امارات متحده عربی یکی از خشک ترین کشورهای جهان است به طوریکه یکی از کم آب ترین کشورهای دنیا به حساب می آید. در آب و هوای خشک و سوزان این کشور میزان بارش سالانه کمتر از ۱۰۰ میلی متر است.

با این وجود مصرف آب در امارات متحده عربی دوبرابر متوسط ملی است و به همین دلیل این کشور طی ۲۵ سال آتی در خطر خشکسالی شدید قرار دارد.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...