نسخه چاپی

حمایت عربستان و اسرائیل از توافق كاهش تنش در سوریه

به گزارش نما - ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که توافق مربوط به کاهش تنش در سوریه از سوی سازمان ملل، واشنگتن و ریاض مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، الکساندر فومین، معاون وزیر دفاع روسیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تهیه این سند با دستور مستقیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با هدف تثبیت آتش‌بس در سوریه صورت گرفته است. پوتین بارها با رهبران ترکیه، آمریکا و کشورهای دیگر درباره این مسائل و حل و فصل بحران سوریه گفتگو کرده است.

در راستای اقدامات مقدماتی برای اجرای این توافق، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدارهایی با همتایان ایرانی، ترکیه‌ای، سوری و اسرائیلی خود داشت. تماس‌ها میان این طرف‌ها در سطح هیئت‌های سازمان اطلاعات و وزارت خارجه ادامه دارد.

فومین گفت: با رهبران سوریه و رهبران گروه‌های مخالف مسلح برای قانع کردن اتخاذ اقدامات عملی برای کاهش تنش‌ها تلاش زیادی کردیم. متن توافق با ۲۷ تن از فرماندهان گروه‌های مسلح سوریه در مناطق کاهش تنش هماهنگ شده است.

وزارت دفاع روسیه مواضع آمریکا و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل و استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه را ستود و تأکید کرد: اجرای یادداشتی که در پایان مذاکرات آستانه ۴ امضا شده اجازه جدا کردن مخالفان مسلح از داعش و جبهه النصره را می‌دهد.

فومین تأکید کرد: این یادداشت شامل ارسال کمک‌های بشردوستانه بدون موانع به مناطق کاهش تنش و بازسازی تأسیسات حیاتی است و بازگشت آوارگان به منازلشان را تضمین می‌کند. مهم‌ترین مساله این است که این یادداشت به توقف حملات بین طرف‌های درگیر و پایان دادن به جنگ داخلی می‌انجامد و اهمیت زیادی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه دارد. امضای این سند با تأیید تمامی بازیگران اصلی از جمله آمریکا، سازمان ملل، عربستان و کشورهای دیگر صورت گرفته است.

۱۳۹۶/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...