نسخه چاپی

جنایت در فیلیپین؛ دستگیری درمشهد

به گزارش نما- خراسان نوشت:مرد ایرانی که متهم است هموطن خودش را در فیلیپین به قتل رسانده، با صدور دستور نیابت قضایی از سوی دادسرای ویژه تهران در مشهد شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به تشریح ماجرای دستگیری متهم به قتل پرداخت و گفت: پرونده نیابتی از دادسرای ویژه تهران به مشهد رسید که محتویات آن نشان می داد مرد 39 ساله ای به اتهام قتل دوستش در فیلیپین تحت تعقیب قرار دارد و هم اکنون در مشهد مخفی شده است. سرهنگ کارآگاه «حمید رزمخواه» افزود: نیابت قضایی مذکور در اداره جنایی مورد رسیدگی قرار گرفت و گروهی از کارآگاهان زبده با هدایت سرهنگ محمدرضا غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی آگاهی) برای شناسایی محل اختفا و دستگیری متهم به قتل وارد عمل شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی های مقدماتی کارآگاهان براساس مدارک موجود بیانگر آن بود که 92.11.27 اختلاف مالی بین 2 جوان ایرانی که متصدیان رستورانی در فیلیپین بودند شروع شد که در این میان جوان 39 ساله با وارد آوردن ضربات چاقو، دوست ایرانی خودش را به قتل رساند و توسط پلیس فیلیپین دستگیر شد ولی او پس از آن که 6 ماه در بازداشت بود به ادعای اولیای دم به ایران گریخته است.سرهنگ رزمخواه ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی پس از انجام یک سری تحقیقات اطلاعاتی به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد متهم فراری مذکور برای پیگیری یک پرونده به دادگستری استان خراسان رضوی واقع در بولوار شهید ساجدی رفته است؛ بنابراین آن ها با کسب مجوز قضایی، موفق شدند این متهم را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کنند.
وی اضافه کرد: اگرچه متهم مذکور مدعی است که در فیلیپین محاکمه و از اتهام قتل دوستش تبرئه شده است اما اولیای دم نیز مدارکی را ارائه می دهند که متهم را هنگام دستگیری با لباس های خون آلود نشان می دهد و تصویر او در تلویزیون فیلیپین به نمایش گذاشته شده است. سرهنگ حمید رزمخواه خاطرنشان کرد: به دستور مقام قضایی متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه زندان شد تا بررسی های بیشتری در این باره صورت گیرد.

۱۳۹۶/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...