نسخه چاپی

سوپر كاپ ایران؛جامی به نام حجازی كه هر سال برگزار نمی شود!

به گزارش نما - تماشاگران امروز نوشت:قهرمان دو جام لیگ‌برتر و جام‌حذفی پیش از شروع فصل آینده در قالب سوپرجام به مصاف هم خواهند رفت.

با تایید مدیران برگزارى مسابقات، سوپرجام فوتبال ایران بین قهرمان لیگ برتر و جام حذفى یک هفته پیش از شروع لیگ هفدهم برگزار خواهد شد. پرسپولیس توانسته با قهرمانى در لیگ برتر و نفت تهران هم با قهرمانى در جام حذفى به این رقابت راه یابند و با قهرمانى در سوپرجام مى توانند فصل را با یک اتفاق جالب توجه و روحیه ساز استارت بزنند.اما آیا سوپر جام برای تیم ها ارزشی دارد؟رقابتی که هرگز حالی رسمی به خودش نگرفته است و اگر هم برگزار شود تیم ها به عنوان بازی تدارکاتی به آن توجه می کنند چه اگر این طور نبود و این جام برای تیم ها ارزش داشت،به راحتی آن را تحریم نمی کردند،با بازیکنان ذخیره خودشان در این رقابت شرکت نمی کردند و اصلا برای رسیدن به آن مثل رئال و بارسا که کسب این جام را یکی از افتخارهای خودشان می دانند،تلاش بیش از اندزاه می کردند.

تقریبا 12 سال پیش بود که سوپر کاپ در ایران آغاز شد.آن زمان و 4 روز پیش از آغاز رقابت های فصل تیم صبا باتری تهران قهرمان جام حذفی مقابل فولادی قرار گرفت که قهرمان لیگ برتر شده بود.در آن بازی صبایی ها با 4 گل فولاد را شکست دادند تا نخستین تیمی لقب بگیرند که قهرمان این رقابت می شوند.

سال بعد سایپا قهرمان لیگ برتر شد و سپاهان قهرمان جام حذفی اما به دلیل اینکه ورزشگاه بازی از آزادی به شهید درخشان ربطا کریم تغییر کرد دو تیم بازی را تحریم کردند و این مسابقه برگزار نشد.آن زمان حرف دو تیم این بود که تغییر ورزشگاه بی احترامی به دو تیم است و شان قهرمان ها بالاتر از این حرف هاست.

سال 87 پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و استقلال قهرمان جام حذفی.طبق قانون دو تیم باید در سوپر جام به مصاف هم می رفتند که این بار به درخواست پرسپولیسی ها و حضور در اردوی اسپانیا سازمان لیگ موافقت کرد این بازی برگزار نشود!

از این سال به بعد دو سال پشت سر هم سپاهان قهرمان لیگ برتر شد.آن سال آنها پیشنهاد دادند که برای احیای سوپر جام این رقابت ها را به نام مرحوم حجازی تغییر بدهند.ابتدا همه استقبال کردند و برای طلایی پوشان به دلیل پیشنهاد فوق العاده ای که دادند کف مرتب زدند اما تا سال 94 که باز هم سپاهان قهرمان شده بود این جام هرگز برگزار نشد.تا اینکه طلسم در سال 95 شکست و تیم های استقلال خوزستان و ذوب آهن 6 روز پیش از آغاز فصل جدید مسابقات لیگ برتر به مصاف هم رفتند تا پس از 10 سال دوباره این جام احیا شود.

۱۳۹۶/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...