نسخه چاپی

چشم‌انداز روشن گردشگری اروپا در سال ۲۰۱۷

صنعت گردشگری اروپا پس از ثبت رشدی متوسط در سال ۲۰۱۶، در سال جدید نیز همچنان به روند مثبت خود ادامه می‌دهد.

به گزارش نما، ایسنا به نقل «تراول پالس»،‌ گزارش جدید کمیسیون سفر اروپا (ETC) حاکی از آن است که قاره سبز در سال گذشته میلادی (۲۰۱۶) در مجموع پذیرای ۶۱۵ میلیون گردشگر بین‌المللی بوده و این روند مثبت علی‌رغم نگرانی‌های امنیتی، بِرِکزیت و تغییر سیاست‌های دولت آمریکا، در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

اطلاعات موجود در این گزارش که "روندها و چشم‌اندازهای گردشگری اروپا" نام دارد، نشان می‌دهد نیمی از مقاصد گردشگری اروپا در چند ماه نخست سال جدید میلادی، رشدی دو رقمی را در جذب گردشگر به ثبت رسانده‌اند و در این میان کشور ایسلند بیشترین رشد و جهش را در جذب توریست خارجی داشته است.

ایسلند در طول بیش از چهار ماهی که در سال ۲۰۱۷ میلادی گذشته، با رشد ۵۴ درصدی در جذب گردشگر بین‌المللی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رو به رو بوده که افزایش شمار پروازها بر فراز اقیانوس اطلس از جمله مهمترین علل این رشد قابل ملاحظه اعلام شده است.

همچنین عکس‌ها و ویدئوهای گرفته شده از مناظر و جاذبه‌های فنلاند به سرعت در اینترنت دست به دست می‌شود و این نیز یکی از عوامل افزایش تقاضا برای سفر به این کشور بوده است.

از جمله سایر کشورهایی که در افزایش شمار گردشگران خود موفق بوده‌اند نیز می‌توان به قبرس با رشد ۲۶ درصدی، پرتغال با ۲۵ درصد، مالت با رشد ۲۳ درصدی و همچنین بلغارستان؛ فنلاند، استونی و سوئیس اشاره کرد.

ترکیه همچنان در تلاش است آمارهای گردشگری خود را به پیش از دوره رکودی برساند که از سال ۲۰۱۵ آغاز شد و آمار جدید حکایت از آن دارد که شمار گردشگران ورودی به این کشور در مقایسه با دوران اوج ۸ درصد نزول دارد.

بسیاری از این کشورها از افزایش سفر بین اروپایی و همچنین افزایش شمار توریست‌های روس بهره‌مند شده‌اند. به عنوان نمونه، تعداد گردشگران روس در کشور ایسلند ۱۵۷ درصد و در قبرس ۱۲۲ درصد رشد داشته است. ترکیه‌ای‌ها نیز امسال شاهد حضور ۸۸ درصد گردشگر روس بیشتر در مقاییسه با سال ۲۰۱۶ هستد.

ظاهرا هشدار وزارت امور خارجه آمریکا در بر حذر داشتن شهروندان آمریکایی از سفر به اروپا تاثیر چندانی نداشته و با وجود نگرانی امنیتی شمار گردشگران آمرکایی در اروپا نیز رشد داشته که از جمله عوامل آن می‌توان به ارزش بالای دلار برای آمریکایی‌ها اشاره کرد و از سویی دیگر چینی‌ها نیز سهم بسزایی در رشد گردشگری اروپا داشته‌اند.

«ادواردو سانتاندر»، رئیس کمیسون سفر اروپا در این باره توضیح داد: در زمان‌های کاهش تقاضا و افزایش رقابت، رهبرهای کشورهای اروپایی باید با همکاری یکدیگر سیاست‌ها و اقدامات مناسبی در جهت بهبود چهره اروپا به عنوان یک مقصد گردشگری انجام دهند.

خبر خوب دیگر برای اروپایی‌ها و البته آمریکایی‌ها این است که مساله ویزا بین اتحادیه اروپا و آمریکا حل شده و در تابستان امسال آمریکایی‌ها برای سفر به اروپا نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

۱۳۹۶/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...