نسخه چاپی

واكنش وزارت بهداشت به كاهش مرخصی مردان

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به كاهش مرخصی مردان در زمان تولد فرزند واكنش نشان داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، ایرج حریرچی در نشست خبری خود با رسانه‌ها درباره چرایی کاهش مرخصی مردان در زمن تولد فرزند اظهار داشت: معتقدیم تسهیلات به مردان در زمان‌هایی از جمله زایمان بسیار اهمیت دارد، و باید نقش مردان در این مواقع باید بسیار پررنگ شود.

وی ادامه داد: مسلما باید مردان در زمان تولد فرزندشان بتوانند نزد همسر و خانواده باشند ولی اینکه آیا مرخصی دو هفته‌ای برای مردان در زمان تولد فرزند که توسط مجلس کاهش یافته است قانون بوده یا پیشنهاد اطلاع ندارم.

حریرچی خاطرنشان کرذ: البته اینگونه مرخصی ها نیز نباید به روند شغل و کارفرما زیان وارد کند ولی ترجیحا پیشنهاد ما این است که از مردان در چنین دورانی حمایت بیشتری شود.

شرمنده‌ایم / ایراد وارد است

سخنگوی وزارت بهداشت درباره مشکلات نوبت گیری در برخی بیمارستانها عنوان کرد: این مشکل را واقعا قبول داریم زیرا در برخی بیمارستانها ایراد و اشکال از ما است و راه حل ان نیز آن است که کلینیک ها را بیشتر کنیم.

تعداد سفرهای هاشمی

وی همچنین درباره میزان سفرهای استانی وزیر بهداشت نیز عنوان کرد: وزیر بهداشت تاکنون 257 سفر استانی و همچنین تعداد 583 به شهر و شهرستان داشتند که این تعداد سفر استانی را نیز طی 297 روز انجام دادند.

اعلام حساب ملی سلامت متولی ندارد / دولت و مجلس اقدامی کند

حریرچی درباره اعلام نشده حساب ملی سلامت توضیح داد: آخرین باری که این حساب اعلام شد مربوط به سالهای 88 تا 92 بود که وزارت بهداشت این دولت اعلام کرد ولی هنوز هیچ متولی مشخصی برای اعلام حساب ملی سلامت وجود ندارد و باید دولت و مجلس یک نهاد مستقل را مشخص کنند زیرا اعلام برخی حساب های ملی به مانند آمار اشتغال و تورم، جنبه قانونی دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: بنابراین باید یک نهاد مستقل این حساب ملی را اعلام کند ولی با این وجود وزارت بهداشت با مرکز آمار قرادادی منعقد کرده است تا حساب ملی سلامت تهیه شود زیرا کار آسانی نیست که در این رابطه حساب ملی سلامت 93 تکمیل و 94 نیز در حال تکمیل است ولی باید متولی مشخصی در قانون در این باره تعیین شود.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...