نسخه چاپی

چند نفر می‌توانند رای بدهند؟

رئیس ستاد انتخابات كشور گفت: ٥٦ میلیون و ٤١٠ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در همایش بازرسان و نمایندگان فرمانداران استان تهران با بیان اینکه تعداد ٥٦ میلیون و ٤١٠ هزار نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: طبق آخرین ارزیابی‌ها میل به مشارکت ٥٧ درصدی احساس می‌شود که ان‌شالله با حضور گسترده مردم افزایش می‌یابد.

وی افزود: صرف اینکه چه کسی انتخاب می‌شود مهم این است که مشارکت افزایش یابد و این موضوع موجب افزایش امنیت ملی ما در مقابل توطئه‌ها می‌شود.

احمدی ادامه داد: باید مر قانون را اجرا کنیم، میزان شکایت‌ها از مجموعه‌ها و افراد تقریبا یک سوم دوره گذشته است البته از تخلفات هیچ کسی نخواهیم گذشت و همه موظف هستند جلو تخلفات را بگیرند.

احمدی گفت: نیروی انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات و شعب اخذ رای را بر عهده دارد و در جایی هم لازم باشد با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح از نیروهای دیگر برای تامین امنیت استفاده خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات افتخار ما و متعلق به ما است، ادامه داد: اینکه نیروی انتظامی اگر در جایی نیرو کم داشت و خواست از جاهای دیگر برای برقراری امنیت نیرو تامین کند شبهه ای وارد نکنیم زیرا ما واقعا به همه آنها اعتماد و اطمینان داریم.

وی افزود: برخی این شبهه را ایجاد می کنند که ممکن است سامانه انتخابات هک شود این شبهات اصلا معنا ندارد، در انتخابات ریاست جمهوری با اصل شناسنامه و همراه داشتن کد ملی امکان رای دادن وجود دارد که کد ملی افراد در سامانه وارد و دیگر امکان تجدید رای دادن توسط همان شماره ملی وجود نخواهد داشت؛ همچنین اخذ رای و شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری به صورت دستی انجام و در نهایت صورت جلسه می شود؛ ما عاقبت خود را فدای دنیای کسی نمی کنیم.

۱۳۹۶/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...