نسخه چاپی

میزان محبوبیت ماكرون در آغاز ریاست جمهوری

نتایج یك نظرسنجی جدید نشان می‌دهد كه میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه تقریبا مشابه محبوبیت روسای جمهور قبلی این كشور در آغاز دوره ریاست جمهوری بوده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، نظرسنجی موسسه آیفوپ نشان می دهد که محبوبیت امانوئل ماکرون رئیس جمهور جدید فرانسه تقریبا مشابه روسای جمهور قبلی در آغاز دوره ریاست جمهوری است.

این نظرسنجی بر خلاف نظرسنجی دیگری است که قبلا نشان می داد محبوبیت ماکرون به پایین ترین سطح در بین روسای جمهور فرانسه در ۲۰ سال اخیر رسیده است.

نظرسنجی موسسه آیفوپ حاکی است که ۶۲ درصد مردم فرانسه از عملکرد ماکرون در ابتدای دوره ریاست جمهوری اش رضایت دارند، این رقم برای فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه در ماه می ۲۰۱۲ میلادی به کمتر از ۶۱ درصد رسیده بود.

میزان محبوبیت نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه در سال ۲۰۰۷ میلادی به بیش از ۶۵ درصد رسیده بود. البته میزان محبوبیت ژاک شیراک زمانی که در سال ۲۰۰۲ میلادی برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شد به ۵۱ درصد رسیده است.

میزان محبوبیت شیراک در سال ۱۹۹۵ میلادی یعنی زمانی که برای نخستین بار به ریاست جمهوری رسید به ۵۹ درصد بالغ گردیده بود. نظرسنجی موسسه ایلابه که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که تنها ۴۵ درصد رای دهندگان فرانسوی به توانایی ماکرون برای مقابله با مشکلات و چالش های این کشور اعتماد دارند و تنها ۳۶ درصد آنها به ادوارد فیلیپه نخست وزیر جدید فرانسه اعتماد دارند.

در نظرسنجی یکشنبه آیفوپ میزان محبوبیت فیلیپه به بیش از ۵۵ درصد رسیده است. این نظرسنجی طی روزهای ۱۹ و ۲۰ می از ۹۷۳ نفر انجام شده است. ماکرون توانست در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۷ می برگزار شد بر مارین لوپن رهبر جبهه ملی غلبه کند. پیروزی ماکرون مستقل در این انتخابات، تحول سیاسی بزرگی در فرانسه به شمار می رود.

گرچه پیروزی ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه موجب شده است تا سایر احزاب قدیمی و سنتی با شکست سنگینی روبرو شوند ولی ماکرون برای اجرای اصلاحات مورد نظرش در زمینه کاهش مالیات ها و اصلاح قانون کار، نیازمند کسب اکثریت مطلق کرسی های پارلمان است.

۱۳۹۶/۲/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...