نسخه چاپی

سفارت تركیه در كابل از انفجار امروز آسیب دیده است

وزارت خارجه تركیه اعلام كرد بر اثر انفجار قوی امروز در كابل پایتخت افغانستان سفارت این كشور نیز آسیب دیده است.

به گزارش نما؛ مهر به نقل از حریت دیلی، وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد بر اثر انفجار قوی امروز در کابل پایتخت افغانستان سفارت این کشور نیز نیز آسیب دیده است.

در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه ترکیه در این خصوص آمده است: با تاسف عمیق مطلع شدیم که شمار زیادی در حمله تروریستی کابل کشته وزخمی شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حمله در منطقه ای صورت گرفته است که تاسیسات دولتی و هیئت های خارجی زیادی مستقر هستند. سفارت ترکیه نیز در این حمله آسیب دیده است. اما کارکنان سفارت هیچگونه آسیبی ندیده اند.

در این بیانیه همچنین حمله تروریستی امروز قویا محکوم و با مردم افغانستان ابراز همدردی شده است.

گفتنی است، صبح امروز انفجاری مهیب که گفته می شود در نزدیکی سفارتخانه های خارجی در کابل صورت گرفته است، بار دیگر این شهر را لرزاند.

این انفجار ساعت ۸:۱۲ در نزدیکی چهار راه زنبق و در منطقه دیپلمات نشین «وزیر اکبرخان» کابل رخ داده است. به گفته شاهدان عینی این حادثه در اثر انفجار یک ماشین بمبگذاری شده به وقوع پیوسته و بر اثر آن دستکم ۸۰ نفر کشته و ۳۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله انتحاری در نزدیک وزارت امور خارجه افغانستان و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران، آلمان و ژاپن و شرکت «روشن» و مرکز تلویزیون افغانستان رخ داد و به حدی سنگین بود که صدای آن در بسیاری از بخش‌های شهر کابل شنیده شد.

۱۳۹۶/۳/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...