نسخه چاپی

گشاده‌ رویی بانك‌ های اتریشی در برابر ایران

در دیداری كه وزیر دارایی اتریش با طیب‌نیا داشته است، با بیان اینكه بانك «اوبر بانك» اتریش به عنوان بزرگ‌ترین بانك این كشور، یك میلیارد یورو جهت تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران اختصاص داده است، از اشتیاق برخی دیگر از بانك‌های اتریشی برای توسعه همكاری با ایران خبر داده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: در دیداری که وزیر دارایی اتریش با طیب‌نیا داشته است، با بیان اینکه بانک «اوبر بانک» اتریش به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور، یک میلیارد یورو جهت تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران اختصاص داده است، از اشتیاق برخی دیگر از بانک‌های اتریشی برای توسعه همکاری با ایران خبر داده است.

روز گذشته هانس یورگ شیلینگ، ‌ وزیر اقتصاد اتریش به ایران آمد و طبق قرار قبلی طی اقامت خود در ایران با مقامات اقتصادی و سیاسی ایران دیدار و گفت‌وگو دارد. روز گذشته وی با علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی دیدار و گفت‌وگو داشته و امروز صبح نیز با محمد جواد ظریف و طبق برنامه بعد از ظهر با ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی ایران دیداری خواهد داشت.

در جریان دیدار هانس یورگ شیلینگ، با علی طیب نیا طرفین بر توسعه هر چه بیشتر روابط بانکی، به ویژه روابط کارگزاری دو کشور ایران و اتریش، تاکید کردند. همچنین وزرای دارایی ایران و اتریش در خصوص انجام برخی تغییرات به منظور امضای توافقنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و توسعه همکاری‌های گمرکی در چارچوب قوانین اتحادیه اروپا به توافق رسیده و طرف اتریشی، پیشنهادات خود را در این زمینه به وزیر اقتصاد ارائه کرده است.

علی طیب نیا در جریان این ملاقات با اشاره به مذاکرات سال گذشته خود با همتای اتریشی در جریان سفر به وین، خواهان تسریع در توسعه هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی، متناسب با روابط حسنه دو کشور شد.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به وقایع تروریستی روزهای اخیر و شهادت تعدادی از هموطنان، ایران را یکی از قربانیان تروریسم در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی خواند و خواستار تقویت همکاری‌های بین‌المللی در جهت مبارزه و ریشه کنی تروریسم در سراسر جهان شد.

وی ادامه داد: در همین خصوص، مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی جمهوری اسلامی و به ویژه وزارت اقتصاد تدوین شده و در تمامی سازمان‌ها و نهادها، به ویژه نظام بانکی، مطابق با استانداردهای بین المللی و با جدیت در حال اجرا است.

طیب‌نیا با بیان اینکه بانک‌های ما در حال حاضر به نرم‌افزارهای لازم برای شناسایی معاملات مشکوک و تامین مالی تروریسم و پولشویی مجهز شده‌اند، اظهار کرد: در حال حاضر تمرکز ما بر اجرای کامل تر این ضوابط، مطابق با استانداردهای نهادهای بین‌المللی و بهره‌مندی از تجارب کشورهای توسعه‌یافته در این موضوع است.

هانس یورگ شیلینگ، وزیر دارایی اتریش نیز در جریان این دیدار ضمن ابراز تاثر و احساس همدردی، به نمایندگی از مردم و دولت متبوع خود به ملت ایران تسلیت گفت.

وی که در راس یک هیات عالیرتبه از مقامات دولتی و تعدادی از نمایندگان شرکت‌ها و بانک‌های بزرگ‌ تجاری اتریش به تهران سفر کرده است، در ادامه از عزم جدی دولت این کشور برای توسعه مراودات و همکاری‌های اقتصادی با ایران خبر داد.

هانس یورگ شیلینگ با اشاره به دیدار و مذاکرات سال گذشته خود با علی طیب‌نیا، پیشرفت‌های اقتصادی جمهوری اسلامی به ویژه در حیطه مرتبط با وزارت اقتصاد را بسیار درخشان و تحسین برانگیز خواند.

وزیر دارایی اتریش با بیان اینکه خود و هیات بلندپایه همراه وی، به نمایندگی از دولت و شرکت‌های بزرگ این کشور، بسیار علاقه‌مند به تسریع هر چه بیشتر در توسعه روابط اقتصادی دو کشور و گسترش همکاری‌های دوجانبه هستند، اعلام کرد: بانک «اوبر بانک» اتریش به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور، یک میلیارد یورو جهت تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری در ایران اختصاص داده است.

وی همچنین از نهایی شدن توافقات بین بانک‌های مرکزی دو کشور در این ارتباط خبر داد و اظهار کرد: تعدادی دیگر از بانک‌های اتریشی برای توسعه همکاری‌ها از جمله برقراری روابط کارگزاری با بانک‌های ایرانی اشتیاق زیادی دارند.

هانس یورگ شیلینگ، در ادامه، با بیان اینکه رسیدن به توافقات لازم در خصوص تضامین حقوقی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های اتریشی در ایران، یکی از اهداف این سفر بوده است، از چهار برابر شدن تضمین‌های صادره دولت این کشور به شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران طی سال گذشته خبر داد.

همچنین در این دیدار طرف اتریشی در این جلسه، اصلاحات پیشنهادی دولت این کشور در خصوص توافقنامه اجتناب از مالیات مضاعف مطابق با استانداردهای اتحادیه اروپا را جهت بررسی تقدیم وزیر اقتصاد کشورمان کرد.

۱۳۹۶/۳/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...