نسخه چاپی

حضور بانوان در ورزشگاه‌ها از زبان معاون وزیر

معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه در صدد فراهم كردن شرایط فرهنگی مناسب برای حضور زنان در مراكز ورزشی به عنوان تماشاگر است.

به گزارش نما، فریبا محمدیان در گفت و گو با ایرنا گفت: برای فراهم ساختن شرایط فرهنگی حضور بانوان به عنوان تماشاگر در میادین ورزشی باید به ملاحظات شرعی و شان زنان توجه شود و از هرگونه حرکت شتابزده ای در این مسیر خودداری کرد.


وی افزود:‌ اقدامات شتابزده در این حوزه به جای تاثیرات مثبت در توسعه ورزش و سلامت خانواده ها، اثرات منفی خواهد داشت و مهمترین نهاد جامعه را با بحران جدی مواجه کند.
معاون وزیر ورزش و جوانان حضور در جایگاه تماشاگران در میادین ورزشی را یکی از مطالبات جامعه زنان عنوان کرد و در دسته بندی ورزش هایی که زنان می توانند به عنوان تماشاگر در آنها حضور داشته باشند، گفت: در دسته ای از ورزش ها چون بدمینتون، قایقرانی، تیراندازی و رشته هایی از این دست خانواده ها بدون هیچ دغدغه ای امکان حضور در محل مسابقه و تماشای رقابت ورزشکاران را دارند.
محمدیان افزود: در برخی از رشته ها ظرفیت حضور خانواده و زنان در جایگاه تماشاگر وجود دارد، اما امکانات و سخت افزارهای لازم برای حضور آنان در سالن ها و ورزشگاه های برگزاری این رقابت ها فراهم نشده است.


وی گفت: به عنوان مثال در رشته های چون فوتبال، باید مناسب سازی های لازم در ورزشگاه ها صورت گیرد، محل ورود و خروج، سرویس های بهداشتی و سایر امکانات به صورت مستقل برای زنان و مردان طراحی و آماده شود و از سوی دیگر مدیریت برگزاری این رقابت ها نیز آمادگی حضور زنان و خانواده ها را داشته باشند.

۱۳۹۶/۳/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...