نسخه چاپی

آمادگی كامل قطعه سازان برای همكاری با پژو

قطعه سازان برای همكاری با خودروسازان خارجی و داخلی آمادگی كامل دارند.

به گزارش نما به نقل از اتاق تهران، محمدرضا نجفی منش، فعال صنعت قطعه‌سازی گفت: خودروسازی یک سال پس از لغو تحریم‌ها و توافق برجام به تولید محصول مشترک با یکی از خودروسازان پر سابقه و البته همکار اسبق اروپایی‌اش رسید. پژو 2008 در اسفندماه سال گذشته رونمایی شد درحالی‌که دیگر خودروسازان مطرح مثل فولکس و بنز و فیات هم با خودروسازی ایرانی مشغول مذاکره هستند. البته هنوز ابهاماتی در مورد نحوه عرضه و قیمت پژو 2008 وجود دارد و نکته مهم‌تر اینکه وزیر صنعت تعیین تیراژ تولید را منوط به آمادگی قطعه‌سازی کرده است. دراین‌باره با محمدرضا نجفی منش، فعال صنعت قطعه‌سازی گفت‌وگو کردیم.

وزیر صنعت دیروز در نشست خبری در پاسخ به سؤالی درباره پیش‌فروش خودروی پژو 2008 از عدم راه‌اندازی کامل قطعه‌سازی این خودرو خبر داده است. نعمت زاده اشاره‌کرده که برای حمایت از تولید داخل برای پیش‌فروش خودرو منتظر آمادگی قطعه سازان برای ورود به بازار هستند، این در حالی است که براساس قرارداد درصدی از خودرو پژو 2008 و دیگر محصولات مشترک باید توسط شرکت‌های داخلی ساخته شود.

خودروسازان ما آمادگی کامل برای همکاری با طرف خارجی دارند و بخشی از قراردادهای قطعه‌سازی هم بسته شده است. هیچ مشکلی در زمینه همکاری با طرف خارجی نداریم و توانایی لازم را کسب کردیم. قطعه‌سازی برای خودرو پژو 2008 به دلیل تأخیر خود شرکت پژو برای همکاری با قطعه سازان ایرانی به تعویق افتاد درحالی‌که ما از این نظر مشکلی نداشتیم.

چند درصد از خودروی پژو 2008 با اتکا به توان داخلی تولید می‌شود.

از ابتدای شروع مذاکرات با طرف‌های خارجی در زمینه خودروسازی حرف از 40 درصد ساخت داخل بود. در مورد پژو 2008 این درصد به 20 رسید به این معنی که در ابتدای کار، 20 درصد از خودرو ساخت داخل است و 80 درصد ساخت شرکت خارجی اما قرار است این میزان تا پایان سال جاری به 40 درصد برسد و در ادامه 80 درصد از خودروی مشارکتی با توان داخلی ساخته شود. در حال حاضر بخشی از نیاز سازندگان 2008 به قطعات توسط شرکت‌های داخلی مرتفع می‌شود و بخشی هم وارد می‌کنند اما انتظار این است که در ادامه، 80 درصد از خودرو ساخت داخل باشد در غیر این صورت قیمت خودرو برای شرکت‌های خودروساز رقابتی نخواهد بود.

به نظر شما شورای رقابت در تعیین قیمت خودروی پژو 2008 دخالت می‌کند؟

قیمت‌گذاری داستان مجزایی دارد. مسئله قیمت‌گذاری این خودرو به‌حساب و کتاب خودروساز برمی‌گردد. براساس قاعده‌ای که تعیین‌شده است، شورای رقابت نباید در تعیین قیمت خودروهای گران‌تر از 40 میلیون تومان دخالت کندو البته ما در مجموعه قطعه‌سازی و خودروسازی با اصل دخالت شورای رقابت به‌طورکلی موافق نیستیم.

۱۳۹۶/۴/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...